Client Response Executive

Client Response Executive

CLIENT RESPONSE EXECUTIVE / NIELSEN RETAILER SUPPORT

- The Science Behind What's Next™

Vi söker dig som trivs i en kundnära roll. Du kommer vara i kontakt med en Nielsens specifik kundgrupp och Nielsens kundansvariga i frågor kring våra tjänster och produkter. Frågorna är kopplade till hur våra kunder använder information från vår data på bästa sätt. Vi ser därför det som viktigt att du är intresserad av att lösa dessa frågor tillsammans med våra kunder.

ROLLEN
Hos Nielsen blir du en del av vårt nordiska support team bestående av professionella och engagerade kollegor med fokus på kunskapsöverföring och tvär-nordiska initiativ.

Arbetet består primärt av att vara dedikerad kontakt för en specifik kundgrupp och ta hand om deras frågor i vårt onlineverktyg SalesForce. Du samarbetar med Nielsens kundansvariga för att tillgodose kundernas behov. Du kommer att få en stark förståelse av vår verksamhet och ett stort internt nätverk. Arbetet är varierande och spännande, och frågorna ser aldrig helt lika ut. Du kommer också att hålla utbildningar för våra kunder i vårt system, antingen hos Nielsen eller externt hos kund.

I det nordiska support teamet finns det stor möjlighet att dela med sig av ideer och vara del i att förbättra våra arbetssätt allt för att skapa en ännu bättre kundupplevelse.

DINA KUNSKAPER
Vi söker dig med kunskapen och viljan att hålla kunden i fokus. Du har förmåga att handskas med olika uppgifter samtidigt, samt viljan att bidra till en bra laganda. För att bli framgångsrik i arbetet är det viktigt med en vilja till ständig förbättring och utveckling.

Vi söker dig som har:
  • Har passionen för att leverera bra kundsupport
  • Har intresse för att hålla i utbildningar
  • Kandidatexamen eller införskaffat kunskap genom arbetslivet
  • Är duktig med siffror och besitter goda IT-kunskaper
  • Trivs i en utåtriktad roll och har utmärkta färdigheter i att bygga relationer, både internt och med kunder
  • Är en lagspelare som uppskattar att utvecklas tillsammans med teamet
  • Är självgående samt resultatorienterad med förmågan att prioritera det som är viktigt
  • Är flytande på svenska och engelska (både i tal och skrift)

Det är meriterande om du dessutom har:
  • Erfarenhet av business-to-business (B2B) kundservice av mer komplexa lösningar
  • Erfarenhet från detaljhandeln, exempelvis som säljare i butik
  • Erfarenhet av att använda statistik i arbetet

VI ERBJUDER
  • Ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag i snabb utveckling
  • En kunnig organisation, givande arbete och en trevlig och informell arbetsmiljö
  • Konkurrenskraftigt erbjudanden och kollektivavtal (tjänstepension, föräldralön mm.)
  • 37.5 timmars arbetsvecka
  • Ljusa och trevliga lokaler i Stockholm

VILL DU BLI EN AV OSS?
Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna vår Swedish Client Service Online Manager, Maria Åström på mail maria.astrom@nielsen.com

Ansökningar tas emot genom vårt rekryteringssystem.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 19 feb (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nielsen (NYSE:NLSN) är ett globalt performance management företag som skapar övergripande förståelse för vad konsumenterna tittar på och vad de köper (Watch and Buy). Nielsens Watch-segment levererar publikmätningstjänster av video-, ljud- och textinnehåll till kunder inom media- och reklam. Buy-segmentet levererar unika mätningar till tillverkare och återförsäljare av konsumtionsvaror. Genom att integrera information från Watch- och Buy-segmentet och från andra datakällor kan Nielsen erbjuda mätningar och analyser i världsklass som hjälper kundföretagen att prestera bättre. Nielsen är ett S&P 500-företag som har verksamhet i över 100 länder, vilket täcker mer än 90 procent av världens befolkning. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 90 anställda. Mer information finns på vår hemsida www.se.nielsen.com eller www.nielsen.com.