Kundtjänstansvarig till Distansinstitutet

Kundtjänstansvarig till Distansinstitutet

Om Rollen
I rollen som Kundtjänstansvarig är du Distantsinstitutets ansikte utåt och är ansvarig för inkommande mail och samtal från potentiella deltagare samt nuvarande deltagare. Dina arbetsuppgifter är att via mail och telefon informera, vägleda och sälja in Distansinstitutets utbildningar utifrån deltagarnas behov. Du kommer även vara ansvarig för kontakten mellan Distansinstitutet och deltagarnas praktikplatser, där du följer upp deltagarens prestationer etc. Längre fram kommer det även finns chans att bredda rollen med andra administrativa uppgifter.

Tjänsten kommer att inledas med en introduktion på kontoret för att ge dig alla förutsättningar att ge det bästa kundbemötandet. Därefter kommer största delen av arbetet ske på distans med ungefär 1 dag/veckan på kontoret i Stockholm.

Om Dig
För att passa in i denna roll och hos Distansinstitutet så behöver du vara en kommunikativ, självständig och positiv person. Vidare är du prestigelös och brinner för att ge riktigt bra service. Det är viktigt att du är förtroendeingivande mot kunderna och får dem att känna sig sedda och hörda under utbildningens gång.

Distansinstitutet är ett litet men snabbväxande bolag och det är viktigt att du känner dig bekväm i en entreprenörsanda där det händer mycket nytt.
  • Ett flertal års erfarenhet av kundservice via mail och telefon
  • Flytande i svenska, tal och skrift
  • Gymnasiekompetens
  • Gillar att arbeta självständigt
  • God datorvana
Om Distansinstitutet
Med över 10 års erfarenhet i utbildningsbranschen grundades Distansinstitutet med målet att erbjuda populära distansutbildningar som tillgodoser arbetsmarknadens rådande behov av kompetens.

De flesta distansutbildningar som erbjuds idag är inte anpassade för den moderna utbildningsdeltagaren. Med krångliga ansökningsprocesser, obligatoriska klassrumsträffar, analoga inlärningsmetoder och fasta deadlines ges inte den friheten och flexibiliteten till deltagarna som efterfrågas.

På Distansinstitutet väljer du själv när, var i världen och i vilken takt du vill studera.

Allt studiematerial är framtaget tillsammans med landets främsta experter inom varje ämne, för att kunna erbjuda dig marknadens bästa och mest moderna distansutbildningar.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 apr 2021 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Next u jobbar med videobaserade tjänster inom rekrytering och bemanning. Detta innebär att vi gör videopresentationer ifrån den aktuella avdelningen med den rekryterande chefen samt videopresentationer av kandidater. Skälen till att vi använder oss av detta är ganska enkla. Företagen behöver bli mer attraktiva för att hitta de personer som verkligen vill jobba där. Där blir videopresentationen av jobbet ett utmärkt verktyg. Avseende videopresentationer av kandidater handlar det om att lyfta upp personen bakom CV.et. Personliga egenskaper som energi, vilja och engagemang är svårt att ta fram via ett traditionellt CV, där blir videopresentationerna ett mycket bra sätt.