Administratör, Factoringhandläggare till Marginalen Bank

Administratör, Factoringhandläggare till Marginalen Bank

I rollen som administratör/handläggare på Affärsstöd Factoring kommer du att ha en viktig roll att tillsammans med två kollegor ansvara för all affärsadministration och internredovisning av fakturaköp och fakturabelåning. Gruppen inom Affärsadministration består av fem medarbetare. I Factoring/Leasing ansvarar vi för avtalshantering samt löpande administration kopplade till Marginalen Banks produkter. Våra produkter är företagslån, leasing, fakturaköp och fakturabelåning . Gruppens ansvar är allt från kontraktshantering till in och utbetalningar, kreditkontroller av fakturaköp samt registerkontroll och pre-collection. Kontaktytorna i rollen är breda och du kommer att ha ett nära samarbete med övriga grupper inom Affärsadministration och övriga funktionsområden inom banken.

Arbetsuppgifter
  • Dagligen boka och hantera in och utbetalningar
  • Bedöma, hantera och köpa fakturor
  • Reskontrahantering och support till företagskunder inom belåning och Fakturaservice via telefon och mail
  • I nära samarbete med övriga avdelningar inom banken, vara delaktig i att utveckla rutiner och processer
  • Veckovis uppföljning av förfallna fakturor med kundbevakning och kundkontakt via telefon och mail.
  • Rapportering och uppföljning till kravavdelningen
Vi arbetar i affärssystemen Aptic och Pro Finance och använder annars mail och telefon som våra främsta arbetsredskap.

Vem är du
Tjänsten passar dig som har minst tre års tidigare erfarenhet av administration gärna inom bank/finans. Erfarenhet av kundservice, reskontrahantering och Excel är önskvärt. Du bör ha ett intresse av kundservice, gillar att arbeta mot deadlines och en vilja av att alltid lära dig mer. Som person ser vi att du är noggrann och har siffersinne, du kan arbeta självständigt och är inte rädd att ta egna initiativ. Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att växla perspektiv, från helhet till detaljer- och tvärtom. Du bör ha en god samarbetsförmåga och en hög servicekänsla.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett roligt och utmanande jobb i ett högt tempo. Tjänsten inleds med en grundlig introduktion för att ge dig alla förutsättningar för att utföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start i omgående och sträcker sig fram minst 6 månader med god chans till förlängning hos Marginalen Bank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Next u
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. Läs mer på www.nextu.se


Sökord: handläggare, administratör , administration , admin , backoffice, kundservice , factoring, lediga jobb , lediga tjänster , stockholm , bemanning , rekrytering , bemanningsföretag , rekryteringsföretag , next u , nextu , next u ab , företagskunder
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.nextu.se
Sista ansökningsdag 15 juli 2019 (56 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Next u jobbar med videobaserade tjänster inom rekrytering och bemanning. Detta innebär att vi gör videopresentationer ifrån den aktuella avdelningen med den rekryterande chefen samt videopresentationer av kandidater. Skälen till att vi använder oss av detta är ganska enkla. Företagen behöver bli mer attraktiva för att hitta de personer som verkligen vill jobba där. Där blir videopresentationen av jobbet ett utmärkt verktyg. Avseende videopresentationer av kandidater handlar det om att lyfta upp personen bakom CV.et. Personliga egenskaper som energi, vilja och engagemang är svårt att ta fram via ett traditionellt CV, där blir videopresentationerna ett mycket bra sätt.