Content manager

Content manager

NTI-skolan söker en Content manager

Brinner du för att skapa smart och kreativt innehåll för sociala kanaler och är en stjärna på det skrivna ordet? Vet du även hur man skapar målgruppsanpassat innehåll och har koll på de senaste trenderna inom digital marknadsföring?

Nu söker vi en Content manager för att stärka upp vårt härliga marknadsteam. Är det dig vi söker?

Arbetsbeskrivning

I rollen som Content manager på NTI-skolan arbetar du tillsammans med marknadsansvarig på NTI-skolans marknadsavdelning. Marknadsavdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att bygga NTI-skolans varumärke, attrahera elever, extern- och internkommunikation samt att rekrytera kunder.

Som Content manager arbetar du strategiskt och operativt med att skapa, publicera och uppdatera innehåll i sociala kanaler och på vår webbplats. Du förvaltar och underhåller uppsatt content- och publiceringsplan samt hanterar inkommande frågor. Arbetet innefattar utveckling av vår sociala mediestrategi med utformning av innehåll och kanalval utifrån målgrupp och syfte.

Du arbetar aktivt med SEO och NTI-skolans organiska synlighet. Du arbetar även nära NTI-skolans marknadsansvarig och följer regelbundet upp publicerat innehåll och arbetar aktivt med analys och optimering.

Exempel på arbetsuppgifter
  • Planera, skapa och publicera innehåll för NTI-skolans sociala kanaler
  • Utvärdera, analysera och optimera publicerat innehåll
  • Skriva blogginlägg och uppdatera NTI-skolans intranät
  • Hantera intresseanmälningar och inkommande frågor
  • Vara marknadsansvarig behjälplig i andra arbetsuppgifter som inte alltid behöver vara inom content
Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation, digital marknadsföring eller motsvarande. Du har arbetat 1-2 år inom området och har praktisk erfarenhet och kunskaper inom Facebook Business Manager, Wordpress, Officepaketet samt Adobe Creative Cloud. Du har erfarenhet av att självständigt och strategiskt skapa och publicera content mot specifika målgrupper och kunskap om att skapa sökmotor-optimerat innehåll.

För att lyckas i denna roll är du strukturerad, självgående och har god planeringsförmåga. Du är driven, kreativ och resultatdriven. Du är även en mycket god skribent och har en hög servicegrad. Stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper.

Om tjänsten

Tjänsten är på 50% med placering på NTI-skolans huvudkontor i Stockholm. Till följd av rådande pandemi och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer arbetar dock alla medarbetare hemifrån i dagsläget.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Vi ser fram mot din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 28/2 2021. Ett arbetsprov kommer att tillämpas som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om rollen, kontakta Marknadsansvarig Emilia Stånggren (emilia.stanggren@nti.se).

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadsassistent, Marknadskoordinator
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AcadeMedia
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

NTI-skolan är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag, specialister på lärarledd vuxenutbildning på distans. Vi har bedrivit distansundervisning i över 50 år och drygt 35 000 elever väljer varje år att studera på distans hos oss. Genom en digitaliserad skola vill vi göra individanpassad utbildning tillgänglig för alla, oberoende av tid, rum och livssituation. Med kvalitet, kompetens och personlig kontakt vill vi hjälpa människor till nästa steg i livet.

NTI-skolan är del av AcadeMediakoncernen som är norra Europas största privata utbildningsanordnare. Drygt 76 000 elever och föräldrar har valt Academedias förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 100 000 vuxna går på någon av Academedias vuxenutbildningar under ett år. AcadeMedia finns över hela Sverige och har även förskolor i Norge och Tyskland. Totalt har AcadeMedia över 600 enheter och cirka 17 000 medarbetare.