Chief Marketing Officer till Morris, Borås

Chief Marketing Officer till Morris, Borås

Varför är detta den mest spännande Chief Marketing Officer tjänsten just nu?

Morris Stockholm, Heritage och Lady är premiumvarumärken med ägare som nu satsar mycket på hög tillväxt i Norden och senare internationellt. Du får möjlighet att driva bolagets transformation in i den digitala världen, och försäkra att Morris bygger starka relationer till sina kärnkunder som gör att de lyckas med sina ambitiösa tillväxtplaner. E-Commerce Manager och Chief Sales Officer rekryteras samtidigt. Under din ledning får ni möjlighet att skapa en ny era inom Morris. Som Chief Marketing Officer har du övergripande ansvar för bolagets marknads-, varumärkes- och digitala planer, både strategiskt och taktiskt. Din uppgift är att stärka varumärkets position på alla relevanta marknader, genom hela företaget och i valda kanaler ut mot slutkunderna.

Du har lång erfarenhet av digital marknadsföring och är starkt drivande i utvecklingen av bolagets webbkanal - både som varumärke och säljfrämjande kanal. Under din ledning implementerar ni en omnichannelstrategi för att möta kunden där hen är, med ett enhetligt budskap. Fokus är initialt på den svenska och norska marknaden och därefter internationellt. Du har i dagsläget ansvar för avdelningarna marknad och e-commerce med fem personer och utöver det externa leverantörer. Du blir en viktig nyckelperson i bolagets ledningsgrupp och du rapporterar till VD.

Ansvar och arbetsuppgifter
  • Övergripande ansvar för varumärkesprofil och marknadsföring i alla kanaler, för att säkerställa största möjliga utveckling, lönsamhet och förstärka varumärket långsiktigt. Övergripande ansvar för digital plattform och dess kommunikation.
  • Ansvar för interna marknadsförings- och e-commerce-resurser och externa partners
  • Ansvar för marknadsföring i alla kommunikationskanaler samt stöd till alla distributionskanaler i linje med framtagen strategi
  • Leda och utveckla marknads- och e-commerce-teamet med ett gemensamt synsätt på vad varumärket står för samt en plan med fokus på tillväxt och tillväxtmarknader
  • Resultatansvar och kostnadskontroll för KPI: er som total försäljning, e-commerce försäljning, trafik, konvertering, varumärkesmedvetenhet på relevanta marknader, engagemangsnivå och kostnader för marknadsföring och opex spend
  • Säkerställa samverkan tvärfunktionellt inom bolaget
Vi söker dig med högskola/universitetsexamen inom ekonomi och/eller marknadsföring. Du har rutin från ledande roller som marknadschef med dokumenterat goda resultat att bygga och utveckla varumärken, med fördel från retail/fashionbranschen. Din erfarenhet från digital utveckling är stor och du vet hur dagens marknads- och digitala kommunikation fungerar. Du har lång erfarenhet från e-handelskanaler och B2C/B2B. Din ledarstil präglas av viljan att lyckas tillsammans med ditt team, och du är en förändringsledare som trivs att arbeta både strategiskt och hands-on. Du är öppen, ansvarsfull, driven och har stark förmåga att skapa resultat genom andra. Du har en entreprenöriell läggning och kommersiellt fokus.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på maquire.se . Urval och intervjuer pågår. Vid frågor kontakta Mia Roos 0723-28 22 53.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Marknadsföring, Marknadschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Maquire Sverige AB
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Fashion is a funny thing. The word implies constant change - always moving on to the next big thing, the next trend and the next look. That's not Morris. We prefer the word curious - and as a brand, you could say that we're style curious. That means that Morris prefers to rush slowly. The results are always better that way. We know who we are, where we're coming from, and also where we're going. Are you curious too? Read more about our journey here