Bemanningskoordinator till Middlepoint

Bemanningskoordinator till Middlepoint

Äntligen finns en chans att bli en del av vårt härliga team! En roll ska tillsättas inom Middlepoint och detta är din möjlighet till en spännande utmaning i karriären. I denna roll kommer du jobba varierat med uppgifter inom bemanning och koordinering av personal. Vi är ett grymt bemanningsteam som söker en ny stjärnkollega till vårt team. I den här rollen kommer du vara ansvarig för att hantera den dagliga bemanningen och stötta bemanningschefen i arbetet.

Om tjänsten

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat;
  • Arbeta för att attrahera, utveckla och behålla medarbetare
  • Ansvara för den dagliga bemanningen under vardagar vilket innebär att ta emot sjukanmälan och bemanna med upplärd vikarie
  • Hantera ledighetsansökningar i Quinyx och boka vikarier
  • Administration i schemaläggningsytemet Quinyx
  • Koordinering av personal
  • Skicka ut veckobrev till personalen
  • Stödja och efter behov delta i resursplanering och bemanning
  • Vara kontaktperson till Middlepoints extrapersonal
  • Arbeta tillsammans med ett team av härliga och duktiga kollegor
  • Säkra tillgänglig kompetens där behov finns
Vem är du?
Du är ett energiknippe som älskar att jobba varierat och ta mycket ansvar. För att passa i rollen tror vi att du är väldigt strukturerad i ditt arbetssätt, gillar och är duktig på att ha många projekt och kontaktytor på gång samtidigt, är prestigelös och otroligt flexibel. Du ser lösningar där problem uppstår och har en generell positiv attityd. Du trivs med att ha dina egna ansvarsområden och du är en riktig teamplayer som gillar att samarbeta och arbeta mot gemensamma mål. I och med att rollen är varierad med flera projekt i gång samtidigt så ställs det höga krav på att du är självgående och kan prioritera och organisera dina uppgifter under eget ansvar så du har inga problem med att ta egna beslut och snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer i ditt dagliga arbete samarbeta med bemanningsteamet och även rekryteringsteamet och för att trivas i den här rollen tror vi att du är kommunikativ och kreativ att hitta lösningar.


Vad erbjuder vi?


Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med kontor mitt i city - ett stenkast ifrån Stureplan. Middlepoint befinner sig i en stark tillväxt och är i en expansiv fas. Hos oss och vårt moderbolag Coor finns oändliga möjligheter till utveckling. Vi är ett team som är otroligt drivna, ansvarstagande och måna om varandra. Du har möjlighet att varva dagar på kontoret med en viss del av arbete på distans. Vi arbetar hårt om dagarna och tar gärna en aw tillsammans efter jobbet på fredagarna. Utöver den fasta månadslön erbjuder vi friskvårdsbidrag, roliga aktiviteter och utbildningar.

Middlepoint är ett personligt och flexibelt serviceföretag som hjälper företag att skapa de främsta arbetsplatserna för både medarbetare och kunder. 150 servicekonsulter förenklar arbetslivet varje dag hos ett 60-tal kunder. Vi har haft en stabil tillväxt sedan starten 2009. Middlepoint är ISO-certifierade inom kvalité (9001) och miljö (14001). Middlepoint är ett helägt dotterbolag till Coor - www.coor.com

Krav för rollen

Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av liknande roller (HR-avdelningar, rekrytering, event, bemanning, personalplanering eller dyl.)
  • Du har erfarenhet av att jobba inom servicebranschen
  • Sinne för kvalitet
  • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
  • Har systemvana, vi arbetar främst i systemet Quinyx
Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande visstidsanställning med start i januari 2023. Arbetstiderna är vanligtvis kontorstider måndag-fredag.

Tycker du att rollen låter intressant? Ansök med cv och personligt brev via vår karriärsida. Spana gärna in vår instagram för att se vad som händer hos oss!
https://www.instagram.com/middlepointab/

Varma hälsningar vännerna på Middlepoint!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 6 jan 2023 (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Middlepoint är ett personligt och flexibelt serviceföretag som hjälper företag att skapa de främsta arbetsplatserna för både medarbetare och kunder. Våra diplomerade servicekonsulter levererar receptionsservice på entreprenad och säkerställer att receptionen är en förlängning av företagets varumärke. Vi brinner för ett starkt första intryck och vi älskar det vi gör! Middlepoint har kollektivavtal och är ISO-certifierade inom kvalité och miljö.