Digital Customer Success Manager till Mercell Commerce

Digital Customer Success Manager till Mercell Commerce

Är du vår nästa Digital Customer Success Manager? Mercell Commerce letar nu efter en driven Customer Success Manager med fokus på digital kommunikation och utveckling mot våra befintliga kunder som säljer till offentlig sektor i Sverige. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Linköping eller Halmstad. Eftersom många möten idag sker digitalt så är inte var du bor så relevant - det viktiga för oss är att hitta rätt kandidat!

Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, analytisk och resultatorienterad. Du har en passion för att utveckla företag och kunder med utgångspunkt från digitala hjälpmedel och djupgående analyser, samtidigt som du älskar försäljning och att hjälpa såväl kunder som interna medarbetare att lyckas. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är intresserad av att bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du är positiv och flexibelt inställd till förändringar och ser det som en möjlighet till utveckling, både som individ och medarbetare.

Om tjänsten
Som Digital Customer Success Manager för våra befintliga Mercell Opic-kunder arbetar du i första hand digitalt med att bemöta och utveckla kundens arbete för att hitta och på bästa sätt förbereda sig, med mål att de ska vinna fler affärer med offentlig sektor. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära att:

  • Utveckla och driva Up-sales & on-line försäljning i våra olika system & säljkanaler.
  • Genomföra djupgående analyser av våra kunder, potentiella kunder och ta fram rekommendationer som utvecklar såväl kunden som Mercell Commerce.
  • Ta fram "Healthscores" och NPS på våra kunder, analysera datan och utifrån datan planera in aktiviteter som hjälper våra kunder att bli ännu mer framgångsrika med fokus på den offentliga affären.
  • Ansvara för vår digitala on-boarding av nya kunder.

I rollen som Digital Customer Success Manager så ingår du i ett säljteam om cirka 20 personer och våra kunder är belägna i Sverige.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen har du en bakgrund som Digital Customer Success Manager med fokus på digital kommunikation, marknadsföring och kundrelationer eller liknande. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet. Vidare är du väl bekant med hur man kan omvandla data som finns i ett CRM-system och andra typer av BI-lösningar till åtgärder, få maximal effekt och därmed skapa framgång för våra kunder. Erfarenhet av offentlig sektor och molnlösningar är meriterande. Innehar du kunskap om hur man på bästa sätt kan utveckla kunderna, bygga lojalitet och genom värden utveckla partnerskap som leder till långvariga affärsrelationer så är det ett plus, men inget krav. Vidare behärskar du svenska samt engelska i både tal och skrift.

Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Flexibla arbetstider

Sista ansökningsdag
13 april 2021. Vänta inte med att skicka in din ansökan! Urvalet sker löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varför Mercell?
Mercell erbjuder stora möjligheter för utveckling inom organisationen! Vi tittar på vad du levererar, inte hur du arbetar eller hur många timmar du spenderar på varje uppgift.

Mercells värdeord - Growth, Curiosity, Courage and Trust - fungerar som en grund för de beslut vi fattar, hur vi driver vår verksamhet och hur vi interagerar med våra kollegor, kunder och andra. Men de fungerar också som grund för de möjligheter som Mercell ger sina anställda att utvecklas och trivas inom sitt arbetsområde.

Mercell befinner sig i en mycket spännande period och du kommer att spela en viktig roll för att möjliggöra vår framtida utveckling. Om du är intresserad av att bygga en karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer, kan du vara den person vi letar efter!

Vi hoppas kunna lära känna dig och ser fram emot att få din ansökan!

Har du frågor om tjänsten?
Kontakta: Fredrik Kristiansson (fredrik.kristiansson@mercell.com), Sales Manager tfn: +46 704 82 20 67
Mer info
Telefon +46 704 82 20 67
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.mercell.com/
Sista ansökningsdag 13 apr 2021 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Mercell is a leading platform for public e-tendering, recently entering the procurement market. We now have approximately 2,100 pre-award buyers, more than 330 post-award buyers and 26,600 suppliers as customers.

Mercell's unique marketplace simplifies the tender and procurement process and makes it safe and easy for buyers to find relevant suppliers for their tenders and daily purchasing needs. We also ensure suppliers find relevant business opportunities as well as tools for the suppliers to digitally receive and handle purchases from public and private buyers.

Mercell delivers services to public and private buyers in 15 European countries and our aim is to become the leading software-as-a-service (SaaS)-platform for e-tendering and procurement in Europe.