Menigo söker en Koordinator Avtal

Menigo söker en Koordinator Avtal

Din roll
Huvuduppgiften i arbetet är ett löpande underhåll av pris- och sortimentsbilden mot Menigos kunder på den privata marknaden (fria hotell och restauranger). I rollen arbetar man nära KAM- och Utesäljteamet samt har även en direkt kund- och leverantörskontakter. Viktiga arbetsuppgifter kommer vara att medverka vid uppstart av nya avtal, genomföra prisjusteringar på befintliga avtal, arbeta med tilläggsofferter och sortimentsgenomgångar. På ett rådgivande sätt ska man stötta säljorganisationen i pris- och sortimentsanalyser och i framtagning av statistik. Det kommer att ställas höga krav på en affärsmässighet i dialogen med vår inköpsorganisation, säljorganisation och med våra kunder. Viktigt för rollen är att du ska även vara motiverad av att driva processer självständigt och fungera väl som samordnare både tvärfunktionellt som och med kunder och leverantörer.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en samordnande roll där både kundfokus och analys är en stor del av arbetet. Du är mål- och resultatinriktad samt har ett stort engagemang i det du gör. Du är även en relationsbyggande person som har lätt för att nätverka både internt inom organisationen med våra kunder och leverantörer. Det är en fördel om du har erfarenhet från avtalshantering, upphandling, inköp samt försäljning. Du är noggrann, strukturerad och du har en god analytisk förmåga med förståelse för sammanhang och påverkan.

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt god vana av att arbeta med MS Office program och gärna fördjupad kunskap inom excel.

Vi erbjuder
Välkommen till ett positivt team på 10 personer. På Menigo får du möjligheten att växa i din roll och i vår verksamhet - allt för att vi ska vara den självklara helhetsaktören inom mat och dryck på marknaden. Våra kundrelationer, dina förutsättningar och din potential är fokus för oss.

Tjänsten är placerad på Menigos huvudkontor i Globen, Stockholm.


Välkommen med din ansökan
Mer info
Kontaktperson Kent Stenberg
Telefon 073-5120929
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://menigo.se/
Sista ansökningsdag 31 jan (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Menigo älskar vi mat och att hjälpa våra kunder skapa goda matupplevelser för sina gäster - vi levererar allt som förenklar våra kunders vardag. Menigo är en del av Sysco, världens ledande foodserviceaktör, vilket ger oss tillgång till deras erfarenheter och kunskap så att vi kan växa både på höjden och bredden. Vill du veta mera om oss gå in på www.menigo.se