Demand & Network Planner till Menigo

Demand & Network Planner till Menigo

Merchandising, Supply Chain
Du blir en del av Supply Chain-funktionen som ingår i Merchandising organisationen inom Menigo med placering Stockholm-Globen. Med engagemang och uthållighet skapar vi vår gemensamma framtid genom att utveckla arbetsätt, sortiment och prisbild i partnerskap med våra kollegor och leverantörer. Supply Chain organisationen består av 18 medarbetare där det finns tre medarbetare som arbetar med Demand & Network planning och som rapporterar till Chef för Supply Chain.

Din roll
Dina viktigaste arbetsuppgifter är att säkerställa optimala flöden och lagerläggning av vårt sortiment genom att analysera, utvärdera och initiera förändringar i varuflöden för att effektivisera samt genomföra åtgärder för kostnadsbesparing och säkra tillgänglighet, lagernivåer och svinn. Du kommer vara delaktig i övergripande sortimentsbeslut och du kommer utvärdera effekter av ändrade kundflöden. Demand & Network Planner arbetar också med prognoser, t.ex. säsongsvariationer, nykundstagning, kundförlust samt ansvarar för aktivering av artiklar på rätt lager ock prognoser. Du gör analys av slow movers och framtagning av åtgärder och förslag till sortimentsrevideringar i dialog med Kategoriansvarig. I ditt arbete ingår även att upprätta och utveckla rutiner, riktlinjer och arbetssätt för prognosarbetet inom respektive kategori- och varuflödesteam.

Du agerar även som stöd till Menigos Kategoriaffärsområden och övriga organisation genom att agera bollplank i Supply Chain-frågor, samt stötta i analyser och kalkyler av hur kommersiella beslut påverkar flöden och totalkostnader. Du agerar kravställare med din expertis i utveckling av befintliga och nya inköpssystem inklusive utvärdering av parametersättningar på övergripande nivå. Dina kontaktvägar och samarbetsytor kommer att vara samtliga av Menigos interna funktioner samt externa intressenter som exempelvis kunder och leverantörer.

Vem är du?
För att vara framgångsrik och lyckas i rollen behöver du en högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi. Du har erfarenhet inom inköp, logistik /Supply Chain, för rätt person kan det också också vara ditt första jobb efter din utbildning. Du har goda kunskaper i Excel. Som person är du noggrann och strukturerad och har vana av att arbeta med processer. Då du har många kontakter inom hela verksamheten har du förmåga att anpassa din kommunikation efter person och situation och ditt sätt skapar förtroende i organisationen. Du har ett ekonomiskt och affärsmässigt tänk med intresse av att förstå hur du kan påverka kostnader och skapa mervärde för kunder. Ditt öppna sinne för förbättringar och nya lösningar gör att du drivs av att utveckla dig själv och ditt arbete.

Vi erbjuder
På Menigo får du möjligheten att växa i din roll och i vår verksamhet - allt för att vi ska vara den självklara helhetsaktören inom mat och dryck på marknaden. Våra kundrelationer, dina förutsättningar och din potential är fokus för oss.

På Menigo är vi övertygade om att ett gemensamt förhållnings- och synsätt ökar vår tydlighet och attraktionskraft både mot kunder, medarbetare och leverantörer. Våra värderingar ska vägleda våra medarbetare oavsett var i organisationen man jobbar: Teamwork, Inclusiveness, Excellence, Integrity och Responsibility.

Välkommen att söka!
Mer info
Kontaktperson Fredric Andersson
Telefon 070 - 3259531
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Transport & Logistik, Administration & Ledning, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.menigo.se/
Sista ansökningsdag 6 maj 2019 (18 dagar kvar)