Pris- och Masterdata specialist BCP Mekonom

Pris- och Masterdata specialist BCP Mekonom

En utvecklande och spännande roll på Bileko Car Parts AB(BCP), en del av Mekonomen Company, som Pris- och Masterdata specialist!

Vill du ta möjligheten att utvecklas, påverka och forma din egen roll framåt? Både din analytiska och kommunikativa förmåga blir viktiga i att kunna driva det dagliga arbetet liksom att ta ägarskap över systemfrågor på BCP och Mekonomen Groups fortsatta tillväxtresa.

Välkommen till vårt team - skicka in din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

I den här rollen får du använda din analytiska kompetens och bidra till BCPs och Mekonomen Companys resa till att bli norra Europas ledande och mest kostnadseffektiva varuflöde, samt möjliggöra mobilitet -idag, imorgon och i framtiden.

Bileko Car Parts AB (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Company som ansvarar för sortiment, inköp och logistik. Primärt stödjer BCP säljbolagen Mekonomen och MECA, men även andra delar inom koncernen. Du blir en del av en prestigelös organisation med stor teknisk och kommersiell kompetens.

Som Pris- och Masteradataspecialist, får du en varierad roll med en central funktion i prissättningen och som systemägare. Du jobbar med utveckling och förbättring av funktionalitet och effektivisering av processer i en utvecklande och dynamisk arbetsmiljö.

Dina arbetsuppgifter

Som Pris- och Masterdataspecialist har du en viktig roll i att kontinuerligt säkerställa högsta kvalitet på BCPs artikeldata för bilreservdelar och tillbehör, samt bidra till ett väl utvecklat och fungerande system för prissättning.
Befattningen innefattar ett flertal olika arbetsuppgifter, men i huvudsak:
  • Pris- och artikeladministration d.v.s bearbetning och inläsning av pris- och artikelinformation i bolagets PIM-system (Produkt Information Management system) och prissättningssystem samt utveckla arbetssätt och processer för effektiv masterdatahantering.
  • Systemägare för prissättningssystem d.v.s. projektleda aktiviteter kopplat till att förbättra och utveckla funktionalitet och användarvänlighet i systemet samt agera kravställare mot systemförvaltare och systemleverantör. Du kommer ha ett nära samarbete med Systemförvaltare på IT-avdelningen.
  • Prisanalyser/Prisrapporter d.v.s. löpande hantera prisrapporter och genomföra prisanalyser på utvalda sortiment
Värt att veta

Du kommer vara placerad på Mekonomen Groups huvudkontor vid Torsplan i nya Hagastaden i Stockholm. Du ingår i ett team på sju personer och rapporterar till Inköps- och Kategorichefen. Detta är en heltidstjänst med start så snart rätt person är på plats.

Våra förväntningar

För den här rollen tror vi att du har:
  • Minst två års relevant arbetslivserfarenhet.
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, systemvetenskap eller ingenjörsvetenskap.
  • Mycket god data- och systemvana (Excel, Access, systemkunskap i affärssystem som t. ex. AX, Enterprise).
  • Erfarenhet av arbete inom artikelvård och masterdata.
  • God kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
  • Erfarenhet av projektledning.
Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad och analytisk. Du har en stor servicekänsla samt har en stark drivkraft med god förmåga att ta egna initiativ. Du gillar att ta ansvar och sporras av att få styra över dina uppgifter på egen hand. Har du branscherfarenhet från fordonsbranschen eller ett bilintresse är det meriterande.

Intresserad?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Mer info
Kontaktperson Cilla Lennér
Telefon 0736790621
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller, Inköpare, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av TNG Tech
Sista ansökningsdag 8 juli 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG Tech: Specialister på fördomsfri och vetenskaplig teknikrekrytering TNG Tech är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på vetenskaplig och fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar och vår rekrytering sker fördomsfritt med grund i fakta, vetenskap och metod i fokus. Vi ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester, Talent Quality Score Cards och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Vi rekryterar ingenjörer och tekniker eller hyr ut konsulter inom tre områden - Engineering, Production och Supply Chain Management. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: (länk till Youtube) https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG Tech, är en del av TNG Group AB, och arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/tech-ingenjor-teknik Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Läs mer om TNG Tech här: https://www.tng.se/tech