Kundtjänstmedarbetare till MediCarrier i Västberga

Kundtjänstmedarbetare till MediCarrier i Västberga

Om tjänsten

Är du en serviceinriktad person som trivs att arbeta i en händelserik miljö med högt tempo? Trivs du även i en självständig roll där du behöver vara lösningsorienterad? Då kan rollen som kundtjänstmedarbetare vara rätt för dig!

Vi söker en kundtjänstmedarbetare med fokus på skärgårdsbokning till vår kund MediCarrier. MediCarrier är Landstingets logistik och transportföretag och avdelningen skärgårdsbokning sitter i Västberga. Skärgårdsgods är den avdelning som på uppdrag av Waxholmsbolaget sköter hantering av gods och livsmedel som ska transporteras ut i Stockholms skärgård.
Avdelningen hanterar dagligen inkommande samtal och mail från sina kunder. Som medarbetare blir du en viktig del i detta arbete där du även verkar som ansiktet utåt mot kunder och leverantörer.

Detta uppdrag är ett inhyrningsuppdrag, där du blir anställd hos oss på Arena Personal AB, men arbetar ute hos vår kund MediCarrier AB. Uppdraget startar snarast och enligt överenskommelse och beräknas pågå till september 2019 med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetstiderna är förlagda under kontorstider på vardagar (måndag-torsdag 07:30-16:00 samt fredag 07:30-15:30).

Avdelningen skärgårdsgods består av flera medarbetare med olika ansvarsområden, där man dagligen använder och arbetar i transportsystemet K2. Just nu söker vi förstärkning med en kundtjänstmedarbetare där du bland annat kommer få stötta inom kundtjänst samt arbeta med transportbokning av bud till kunderna i skärgården

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera och ta emot inkommande kundsamtal gällande order via telefon och mail.
Du hanterar reklamationer, synpunkter och klagomål via mail och telefon.
Du kommer även ha löpande kontakt med företagets transportörer, hantera inkommande gods och returer, genomföra täta uppföljningar med transportörer och kunder samt arbeta med fakturering.

Din profil

Vi vill att du som söker tjänsten har erfarenhet från att driva förbättringsarbete internt och trivs i denna roll. Vi tror att du är kundorienterad då det i rollen som kundservicemedarbetare är väldigt viktigt med kundbemötandet, där företagets mål är att uppnå hög kvalitet i samtalen med sina kunder.

Då det är ett högt tempo i arbetet är det viktigt att du som person är lugn och trygg i dig själv, självgående och handlingskraftig speciellt i stressade situationer. För att passa för tjänsten behöver du vara kundorienterad, noggrann och ansvarsfull. Du är en duktig relationsbyggare och lagspelare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Tjänstens administrativa sida kräver att du även har en analytisk förmåga och klarar att jobba metodiskt och resultatorienterat trots ett högt arbetstempo.
I grunden tror vi att du har en gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande roll inom kundservice via telefon och mail. Du har god IT-vana i framförallt Office-paketet och erfarenhet av att arbeta i något affärssystem.

Har du kompetens inom transportsystemet K2, tidigare arbetat med planering av sjöfartstransporter, haft en tidigare kundtjänstroll där du bokat transporter är det en stark merit.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Arena Personal
Sista ansökningsdag 25 jan (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.