Interim Kundtjänstchef till MediCarrier i Stockholm

Interim Kundtjänstchef till MediCarrier i Stockholm

MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. MediCarrier ansvarar även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter drygt en miljard kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Region Stockholm står inför många viktiga utmaningar och möjligheter - MediCarrier behöver vara i framkant för att bidra till den utvecklingen som en samhällsviktig verksamhet.

Arbetsbeskrivning
Som Interim Kundtjänstchef driver du under en övergångsperiod på ca 4 månader med start i juli eller i början på augusti tillsammans med sex kvalificerade medarbetare MediCarriers kundtjänst för frågor inom sjukvårds- och förbrukningsvaror. Det innebär planering och utveckling av kundservicefunktionen samt personalansvar för funktionens engagerade medarbetare. Ansvaret omfattar också arbetsmiljöfrågor inom verksamhetsområdet. Du kommer rapportera till MediCarriers affärschef.

Uppdraget som Interim Kundtjänstchef kommer att starta i juli eller i början av augusti och pågå ca 4 månader. Fokus kommer under perioden vara att driva kundtjänsten effektivt och säkerställa att arbetssätt och rutiner efterföljs.

MediCarrier är mitt uppe i en genomgripande utvecklingsresa och arbetar just nu intensivt med att bygga den nya hemsidan med e-handel som planeras att lanseras under hösten 2022. Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för vårdgivare i Region Stockholm att beställa sjukvårdsmaterial och transporttjänster. MediCarriers kundtjänst är en viktig kravställare på vår nya digitala plattform då en stor del av kundinteraktionen kommer att ske där.

Arbetsuppgifter
  • Leda kundtjänstverksamheten med personalansvar och delegerade arbetsmiljöuppgifter
  • Utveckla, engagera och coacha medarbetarna att erbjuda professionell och högklassig kundservice
  • Vid behov arbeta operativt i kundtjänst
  • Leda arbetet med att säkerställa kvalitet, underhåll och förbättring av kundregister samt avvikelsearbete
  • Delta i utvecklingsarbetet av en ny kommunikationsstrategi i samarbete med Marknad
  • Driva proaktiv kundkommunikation i befintliga och nya kanaler
  • Nära samarbete med avdelningarna Marknad, Materialplanering, Transport och Lagerledning i frågor rörande den dagliga driften för att säkra bra kommunikation och drift
Dina egenskaper
För att trivas hos oss behöver du uppskatta att arbeta i en miljö där det ständigt händer nya saker. Det är viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad och ser möjligheter till förbättrad kundupplevelse. I ett interimsuppdrag är det av stor vikt att du har förmågan att snabbt sätta dig in i ett nytt sammanhang genom att engagera dig i vår verksamhet och medarbetarnas vardag inom kundtjänst.

Som person är du engagerad och strukturerad, du planerar ditt arbete väl och känner ett stort ansvar för att alltid leverera ett gott slutresultat som gör skillnad för våra kunder, och oss själva. Du är noggrann och har sinne för detaljer. Vidare har du lätt att sätta dig in i våra kunders behov och kan identifiera både möjligheter och lösningar till förbättringar.

Rollen innebär många olika kontaktytor, vilket ställer stora krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har även förmåga att skapa ett engagemang och nå goda resultat i samverkan med andra. Du är lyhörd för andras kunskap och erfarenheter och delar gärna med dig.

Vi erbjuder dig
Ett meningsfullt och varierande interimsuppdrag där du kommer att arbeta tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor. Sjukvården är en bransch i fokus och vi har många utmaningar och möjligheter framför oss.

Om du vill göra skillnad för medarbetare och patienter inom Region Stockholm samt vill arbeta på en inkluderande arbetsplats med stor utvecklingsagenda - välkommen att visa ditt intresse för detta uppdrag!

Vi samarbetar med SignPost i detta uppdrag. Vänligen kontakta Stina Nord tel 073 6545257, stina.nord@signpost.se eller Helena Björk tel 070-951 35 69, helena.bjork@signpost.se för mer information.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 29 juli 2022 (29 dagar kvar)