MedHelp Care söker en Customer Success Manager

MedHelp Care söker en Customer Success Manager

Tjänstebeskrivning & erbjudande

Vill du arbeta i ett innovativt företag där hälsan står i fokus?
Lockas du av att arbeta i en organisation som befinner sig i en tillväxtresa med korta beslutsvägar?
Medhelp Care erbjuder en spännande roll i fina lokaler med Stockholms bästa utsikt intill vattnet i Liljeholmen.

Just nu söker Medhelp Care en ny CSM, Customer Success manager. Som CSM hos Medhelp Care kommer du att ingå i ett team där alla brinner för att vara med och bidra till friskare medarbetare och välmående företag. Vi är ett härligt team med 4 Customer Success Managers och 4 säljare som delar och firar varandras idéer och framgångar.

MedHelp Care erbjuder en marknadsledande SaaS-lösning för digital företagshälsa. Vi har drygt 500 företag och organisationer av olika storlek som kunder i Sverige med uppemot 200 000 medarbetare anslutna till tjänsten.

Som CSM är du ansvarig för att hjälpa våra kunder och partners att använda Medhelp Cares plattform och lösningar på bästa sätt. En del av ditt dagliga arbete innebär att ansvara för uppstarten av nya kunder, utbilda och coacha kunder i användningen samt se till att tidsplaner hålls. Merförsäljning är en naturlig del av arbetet där du som CSM arbetar för att identifiera nya affärsmöjligheter hos våra befintliga kunder.

Rollen som CSM är en viktig del hos Medhelp Care. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra övriga avdelningar så som försäljning, produktutveckling, IT och kundsupport. Du får även vara med och utveckla de interna processerna inom CSM teamet.

Personprofil

För MedHelp Care är de personliga egenskaperna av största vikt, vi söker dig som är positiv, driven och nytänkande.
Vidare har du några eller flera års erfarenhet av liknande tjänst. Du tar gärna ett stort eget ansvar för att leverera bästa service åt både kund och kollegor inom organisationen.
För att lyckas i rollen söker vi dig som är handlingskraftig och har en hög nivå av energi och kreativitet. Du är orädd inför att hålla utbildningar hos kunder såväl på svenska som på engelska och kan föra dialog med högt uppsatta chefer.

Krav för att lyckas i rollen:
  • Flytande i tal och skrift i både engelska och svenska.
  • God systemvana
  • Erfarenhet av att ha jobbat med SaaS-/webblösningar
Övrigt

Start: Omgående, enligt ök
Omfattning: Heltid och tills vidare
Arbetstider: Kontorstider, flextid med möjlighet att arbeta delvis hemifrån.
Plats: Liljeholmen/Marievik, Stockholm

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Försäljning, Försäljningschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Performiq
Hemsida http://www.performiq.se
Sista ansökningsdag 13 okt 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Medhelp Care Aktiebolag (publ) är ett SaaS-bolag som erbjuder en molnplattform för datadriven företagshälsa i kombination med kvalificerad sjukvårdsrådgivning som används av ca 500 företag och organisationer i Norden. Plattformen innehåller tjänster på prenumerationsbasis för effektiv, GDPR-säker och faktabaserad hantering av sjukfrånvaro. Tjänsten resulterar i ökad frisknärvaro, lägre produktionsbortfall och sänkta sjukfrånvarokostnader.

MedHelp Care grundades 1990 som en del av en större hälsokoncern och bedriver i dagsläget verksamhet i Sverige och Danmark med cirka 40 anställda.

I oktober 2021 börsintroducerades MedHelp Care och nu inleds en spännande fas i företagets utveckling med stora tillväxtplaner. www.medhelp.se