Account Manager till MeOne

Om jobbet

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven Account Manager till meOne där man likt en konsultmäklare förmedla konsulter inom IT. MeOne är ett konsultförmedlingsföretag som har ett stort nätverk av IT konsulter.

Din uppgift blir att skriva avtal med kunder som har eller kommer få ett behov av att anlita konsulter inom IT.
Du kommer även att matcha kundförfrågningar som kommer in med de konsulter som finns i nätverket samt göra presentationer.
Du kommer bygga relationer med så väl små som stora företag och få en stor kontaktyta inom området. MeOne är specialiserad på SAP och har många erfarna konsulter inom området.

Arbetet sker från meOne's kontor i centrala Stockholm. Du förväntas vara större delen av din arbetsdag på kundbesök främst i Stockholmsområdet men du har hela Sverige som arbetsplats.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
  • boka möten per telefon och genomföra kundbesök
  • nykundsbearbetning
  • skriva avtal
  • matcha kundens förfrågan men en konsultprofil
Det här uppdraget är en del av vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Magna (en del av Maxkompetens) och arbetar som uthyrd konsult hos meOne. Uppdraget förväntas pågå i minst sex månader och därefter goda möjligheter till överrekrytering.

Kundföretaget
meOne konsultförmedling är ett brokerföretag som med en unik affärsmodell har möjlighet att leverera IT-konsulter med en högre leveranskvalité till en lägre kostnad. De är i grunden inriktade på SAP- specialister vilket fortfarande är deras starkaste ben men har med tiden utvecklat ett stort och kompetent partnernätverk och täcker idag hela IT-området. De samarbetar i dagsläget med ca 100 st. små och medelstora partnerbolag varav ca 30 st. har en tydlig SAP inriktning, samt ca 70 st. som bidrar med kompetens över hela IT-sektorn.

meOne finns idag representerade i Sverige från norr till söder samt även Norge, Finland och Danmark. Deras fokus ligger på kundnöjdhet och de gör alltid det lilla extra för att både kund och konsult ska få de bästa tänkbara förutsättningarna för varje uppdrag.

Din profil
Du har minst ca 2 års erfarenhet av sälj och konsultförmedling samt relevant högskoleutbildning. Vidare ser vi gärna att du är duktig på att skapa affärer och kan självständigt sälja in konsultlösningar till nya kunder.
Du har en god självkänsla och är i din personlighet öppen, utåtriktad och lyhörd. Du trivs i att arbeta i högt tempo och har ett brinnande intresse av säljarbete.
Har du erfarenhet av att säja bemanningslösningar är det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Jobbfakta

Mejla eller ring Katarina Bjernefalk, 070 512 49 15

Publicerad

21 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 sept

Om företaget