Samsung Nordics

Samsung Nordics

Teknisk support till Samsung Home Appliances

Samsung utökar nu den nordiska serviceorganisationen och letar efter en engagerad och dedikerad teknisk support för att stödja divisionen för hushållsapparater. Kundnöjdhetsorganisationen är en strategisk del av Samsungs verksamhet och ansvarar för att säkerställa och förbättra tjänsten för elektroniska produkter som säljs i Norden. I egenskap av teknisk support kommer ditt huvudansvar att vara att arbeta med ärenden från vårt Call Center för hushållsapparater i Norden.

Du kommer att rapportera till den nordiska CE-servicechefen i Kista, Stockholm men du kan välja att arbeta från något av våra nordiska kontor (Sverige, Norge, Danmark).

Du kommer att arbeta med:
  • Svara på supportärenden från B2C Call Center-agenter angående hushållsapparater som t.ex. tvättmaskiner, torktumlare, kylning och inbyggda produkter
  • Du kommer att granska ärenden och instruera våra Call Center-agenter på rätt sätt för att hantera begäran
Lämplig bakgrund:
  • Teknisk examen föredras, alternativt erfarenhet av liknande roll
  • Erfarenhet av att arbeta med service och support av hushållsapparater
  • God kunskap och förståelse för både mjukvara och hårdvara för moderna hushållsapparater
Vem är du?

Vi letar efter en person som har ett genuint intresse för konsumentelektronik och kundservice. Du bör vara slutkundorienterad och lyhörd för deras affärsfrågor.

För att lyckas i rollen måste du vara energisk och självgående med en kort inlärningssträcka och ha förmågan att hitta nya lösningar på komplexa problem.

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabb bransch. För att njuta av att arbeta med oss

måste du vara en person som uppskattar ett högt tempo, ständig förändring och har förmågan att ta egna initiativ.

Allt vi gör på Samsung drivs av en otrolig passion för excellens och ett oföränderligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstanta och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som vi har gjort i 70 år siktar vi in oss på framtiden och förutser marknadsbehov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång.

Start: omgående

Anställningen är ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning och därefter stor chans till vidare anställning.

I denna rekrytering och anställning har Samsung valt att samarbeta med Maxkompetens Sverige AB. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att maila eller ringa på 070-611 02 75

Välkommen med din ansökan. Tillträde kan komma att ske innan ansökningstiden löper ut, så ansök redan nu!
Mer info
Kontaktperson Maxkompetens
Email Mejla Maxkompetens
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 sept 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.