Orderadministratör / Säljsupport

Orderadministratör / Säljsupport

Orderadministratör / Säljsupport till tekniskt bolag

Är du en administrativ problemlösare som trivs med att driva fram ditt eget arbete? Läs vidare!

Vår kund är ett internationellt och stabilt bolag som är världsledande i sin bransch. Här kommer du in på en arbetsplats med öppen och lättsam atmosfär där work-life balance värdesätts högt. Arbetet utförs i fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad med bl.a. eget gym för de anställda.


Om rollen

Vi söker en medarbetare till vår kunds Customer Support avdelning som ska arbeta med b.la. orderadministration och säljsupport i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Du kommer att arbeta heltid med start snarast, där uppdraget är en inhyrning under begränsad tid.

Som Nordic Orderadministratör/Säljsupport inom specifikt produktområde kommer du att arbeta i ett nordiskt team om 9 personer och rapportera till den svenska teamleaden. I huvudsak ansvarar avdelningen för att kunderna får sina produkter inom överenskommen tid genom uppföljning och aktiv leveransbevakning samt att fakturering sker så snart som möjligt i enlighet med koncernens regelverk. Orderadministratör/Säljsupport agerar även försäljningsstöd vid enklare förfrågningar och ger kontinuerlig support till bolagets kunder. Tjänsten innebär nära kontakt med många avdelningar inom företaget. I denna tjänst kommer du hantera orderadministration m.m. av en produkt där det råder global brist och efterfrågan i samband med Corona är extremt hög.

Dina arbetsuppgifter:
  • Ta emot beställning från säljare alternativt direkt från kunder på svenska, norska, danska och engelska
  • Ge support till kunder vid administrativa frågor eller vid enklare frågor angående produkter, i huvudsak via e-mail, men även på telefon. Allt från frågor om leveranstider till att självständigt hantera leads på förbrukningsvaror
  • Granska och kontrollera orderunderlag från säljorganisationen mot koncernens complianceregler
  • Beställa produkter hos internationella leverantörer
  • Registrera och bekräfta order, fakturera, hantera krediteringar, samt hantera garantiärenden
  • Leveransbevaka kundorder - uppdatera i systemen samt kontakta kunderna vid ändringar
  • Leveransplanering - arbeta proaktivt tillsammans med kunderna och sales manager för att prioritera leveranserna mellan kunderna kontra tillgången på produkter.
  • Övervaka produkter som skickats in för reparation/kalibrering, samt kontakta kunder, servicecenter och fraktbolag vid behov.
Placeringsort: Kundens kontor i Hammarby Sjöstad, arbetet utförs på kontoret

Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid. Visstidsanställning på 6 månader, med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd som konsult hos Maxkompetens och arbeta ute hos kunden

Arbetstid: Måndag - fredag kl.08.00-16.30 (sommarmånader till kl.16.00)


Din profil

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildningen eller liknande. Du har också minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och CRM-system. Du bör ha erfarenhet av och vara bekväm med att arbeta med B2B kunder både via mail och telefon på den nordiska marknaden (Sverige, Norge, Danmark och Finland). Därav är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska i skrift/tal, samt meriterande om du har lätt att förstå norska och danska. Det är meriterande om du är van att arbeta med hårda prioriteringar mellan kunder med stora behov samt om du har arbetat i ett företag som säljer tekniska produkter till andra företag. Vi förväntar oss att du relativt snabbt blir självgående och klarar av att göra egna prioriteringar på ett område med varierat arbetsinnehåll.

Personen vi söker har/är:
  • God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt
  • Datorvana - goda kunskaper i Officepaketet
  • God förmåga att utrycka sig i skrift och tal på svenska och engelska
  • Mycket god administrativ förmåga
  • Problemlösare som självständigt hanterar de frågor som kommer in
  • Förmåga att driva flera samtidiga ärenden över längre tidsperioder
  • Flexibel till förändring
  • God förmåga att arbeta självständigt och i team
  • God social- och kommunikationsförmåga
Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.


Om kunden

Vår kund är ett internationellt tekniskt bolag som är världsledande i sin bransch. Bolaget säljer produkter till tillverkningsindustrin och laboratorier och är representerat i 84 länder med tillverkning på 15 platser runt om i världen. Totalt har koncernen ca. 15.000 anställda, varav i Norden ca. 200 och ett 100-tal i Sverige.
Mer info
Kontaktperson Maxkompetens
Email Mejla Maxkompetens
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 8 maj 2021 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.