Orderadministratör / Säljsupport

Orderadministratör / Säljsupport

Orderadministratör/Säljsupport till Mettler Toledo!

Om tjänsten
Vi söker nu en medarbetare till vår kund Mettler-Toledos Customer Support avdelning. Som Orderadministratör/Säljsupport kommer du att arbeta i ett team om tre personer. I huvudsak ansvarar avdelningen för att kunderna får sina produkter inom överenskommen tid genom uppföljning och aktiv leveransbevakning samt att fakturering sker så snart som möjligt. Orderadministratör/Säljsupport agerar även försäljningsstöd vid enklare förfrågningar och ger kontinuerlig support till bolagets kunder. Tjänsten är främst administrativ, men med en nära kontakt med många avdelningar inom företaget.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
  • Ta emot beställning från säljare alternativt direkt från kunder på svenska och engelska
  • Support till kunder vid administrativa frågor eller vid enklare produktfrågor (huvudsakligen via e-mail)
  • Granska och kontrollera orderunderlag från säljorganisationen mot koncernens complianceregler
  • Orderregistrering och leveransbevakning
  • Beställa produkter hos aktuella leverantörer i bl.a. Europa, USA och Kina
  • Fakturera kundorder och utföra ev krediteringar
  • Hantera garantiärenden
Hos Mettler-Toledo kommer du in i ett internationellt bolag som är världsledande i branschen. Du får möjlighet att bidra och påverka i det dagliga arbetet och uppmuntras till att ständigt se utvecklingsmöjligheter av arbetsprocesserna. Arbetet utförs i fräscha nyrenoverade lokaler i Hammarby Sjöstad med bl.a. eget gym för de anställda.

Placeringsort: Hammarby Sjöstad

Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid. Tillsvidare med 6 månader provanställning. Anställningen sker direkt hos Mettler-Toledo.

Arbetstid: Måndag - fredag kl.08.00-16.30 (sommarmånader till kl.16.00).


Din profil

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och arbete i affärssystem. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse, alternativt en nyfikenhet att lära dig om tekniska produkter. Det är meriterande om du har arbetat med liknade arbetsuppgifter inom orderadministration eller om du arbetat på ett tekniskt produktbolag. Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.

Som person tror vi att du är noggrann och analytisk med god förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar. Vidare är du en problemlösare som trivs med att självständigt driva på ditt eget arbete och kan prioritera då det behövs. För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.


Sista ansökningsdag

Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare . Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.


Om kunden

METTLER TOLEDO säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i 84 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA och Kina, Norge och Danmark. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca. 15.000 anställda och omsatte 2018 för ca. 2,9 miljarder USD. I Norden är det ca. 200 anställda, varav ett 100-tal i Sverige.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 11 aug 2019 (47 dagar kvar)