IT-supporttekniker till Snow i Stockholm

IT-supporttekniker till Snow i Stockholm

IT-supporttekniker till Snow i Stockholm

Dina arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker kommer du att vara en del av den första och andra supportlinjen och upprätthålla det dagliga stödet och felsöka allt från problem på lokala kontor till Snow globalt. Arbetet kommer att inkludera men inte begränsas till felsökning, administration och support. Miljöer består av datacenter, SaaS, PaaS och molnmiljöer. Du kommer att hjälpa verksamheten med kunder, servrar, nätverk, presentationsutrustning och programvara. Denna roll kommer att baseras på huvudkontoret i Solna Business Park.

Du förväntas arbeta med en positiv och kundorienterad mentalitet och ta personligt ansvar för kvalitet, tillförlitlighet och alltid sträva efter att uppnå en professionell supportupplevelse.

En del av ditt ansvar är att dokumentera och skapa kunskapsartiklar som hjälper våra användare. Detta görs inom Office365, Confluence, ServiceNow och med guider och kunskapsbaserade artiklar som publiceras på intranätet. Detta är en chans för dig att påskynda din karriär och lyckas i en miljö där du får möjlighet att göra en daglig påverkan. Varje dag kommer du att arbeta tillsammans med hjälpsamma och jordnära kollegor som är dedikerade och ambitiösa. Vi erkänner fullt ut att det är våra medarbetare som gör Snow till en framgång och världsledande inom utveckling och leverans av dedikerade SAM-lösningar. Om du är rätt person för rollen kommer vi att erbjuda dig spännande och utveckla uppdrag och du kommer att bli en del av en fantastisk resa inom en dynamisk bolag med hög tillväxt.

Din profil

Krav:
  • Stark kunskap i Windows 10
  • Minst 2 års erfarenhet av Client Support
  • Erfarenhet av dokumentation och skapande av KB-artiklar
  • Flytande engelska, skriftlig och muntlig krävs
Önskvärt:
  • Erfarenhet med O365, PowerShell, Intune
  • Erfarenhet av ServiceNow
  • Svenska språket är ett plus
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en person som kommer att uppskatta samspelet med all vår intern personal, både i Sverige och globalt. Tanken är att inget problem är för stort eller för litet och allt kan lösas. Ett brett intresse för teknik i alla dess former och en vilja att lära sig nya saker är till hjälp.

Rollen kommer att vara en del av ett team där det är viktigt att kommunicera och alltid arbeta tillsammans. Målet är alltid att få bästa möjliga resultatet, att acceptera hjälp eller erbjuda hjälp vid behov. Du är nyfiken och kontinuerligt hittar du sätt att bygga förbättringar för dig som person men också för laget. För att hålla fast vid den snabba tillväxten i företaget måste du vara flexibel, lösningsorienterad och inte rädd för att rulla upp ärmarna.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 feb (12 dagar kvar)