IT-support till Sweco

IT-support till Sweco

Supporttekniker/1st line till Sweco IT i Stockholm
Vill du ha ett jobb som gör skillnad? Då är du välkommen till Sweco! Den framtid som kan kännas avlägsen i resten av samhället är i högsta grad närvarande hos oss. Att ligga steget före är vårt jobb. Resultatet - allt ifrån rent vatten och varma hus till effektiva kommunikationer och moderna sjukhus - blir verklighet för de flesta andra först i framtiden.

Just nu söker vi en supporttekniker/1st line till Sweco IT i Stockholm. Sweco IT är en global ITorganisation på ca 220 anställda och ansvarar för gemensamma IT-system och -tjänster internt på Sweco.

Arbetsuppgifter
I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kontakt med interna kollegor. Du kommer att hantera många olika typer av händelser och ger stöd till intern personal avseende hård- och mjukvara. Bland annat sätter du behörigheter, lägger till användare, ger information och löser problem. Målet är att ge bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda medarbetarnas problem.

Din profil
Vi söker dig som är social, driven och kommunikativ och som vill arbeta med service, kundnöjdhet, problemlösning och har ett teknikintresse. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du kanske nyligen avslutat någon form av eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller så har du tidigare arbetat med nätverk och har systemvana. Det är också bra om du arbetat med service tidigare. Har du certifikat i Office365 är det ett stort plus.

Arbetstiderna är måndag- fredag, 40 timmar per vecka.

Är det dig vi söker? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med urvalet, och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag.

Vid frågor, kontalta Sandra Bergsman på
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 16 maj 2019 (24 dagar kvar)