HR Business partner

HR Business partner

För vår kunds räkning, ett företag inom transportbranschen, söker vi nu en HR business partner för affärsområdet tjänster. Hos vår kund blir du en del av ett högt kvalificerat internationellt team. Arbetsmiljön är dynamisk och positiv och den nordiska organisation växer snabbt.

Till affärsområdet tjänster letar vi efter en innovativ och passionerad HR partner. Rollen är baserad i Stockholm men kommer att kräva resor till de olika servicedepåerna i Göteborg, Motala och Helsingborg med jämna mellanrum.

I den här rollen kommer du att arbeta brett med alla delar inom HR och vara ett stöd för chefer och anställda. T ex är du ett stöd vid fackförhandlingar, lönerevisioner, rekryteringar, kompetensutbildning och rehabilitering. Du kommer också se till att regler och processer inom organisationen följs.

Dina huvuduppgifter och ansvar
  • Stöd chefer i att tillämpa god personalhantering
  • Rekrytera ny personal
  • Hitta kanaler för att attrahera kandidater
  • Genomföra utbildningar av HR-relaterade ämnen
  • Samarbeta med fackföreningar
  • Övervaka årliga och halvåriga prestationsgranskningar och utvecklingsplaner
  • Övervaka och säkerställa att kostnader hålls inom HR-budgeten
  • Introduktion av nyanställda
  • Hantera avslut av personal
  • Vara ett stöd i interna HR-projekt
Färdigheter och utbildning

Vi letar efter dig som har en akademisk examen inom personalvetenskap/organisation/Human resource managment eller motsvarande. Du har också arbetat brett med HR i minst 5 år, gärna i en internationell miljö, och på det sättet skaffat dig erfarenheter både från arbete med tjänstemän och arbetare. Du har yrkesmässig expertis inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal, förhandlingsprocesser med fackföreningar, uppsägningar, löner och anställda. Att du kan engelska och minst ett annat skandinaviskt språk är ett krav.

För att du ska trivas tror vi att du är prestigelös, nyfiken och driven. Du är engagerad och drivs av att få saker att hända och påverka. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta eftersom man hjälper varandra att lösa utmaningar och problem.

På det här företaget får du en innovationsorienterad företagskultur med internationella karriärmöjligheter.
Du får en temporär anställning på ett år till en början som med största sannolikhet kommer gå över i en tillsvidareanställning efter det.

Är det dig vi letar efter? Skicka in ditt CV redan nu då vi går igenom ansökningar löpande. Frågor gällande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare, Sandra Jarsäter, på
Mer info
Kontaktperson Maxkompetens
Email Mejla Maxkompetens
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Maxkompetens
Sista ansökningsdag 15 okt 2020 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.