Alfa expanderar och söker nu Immigrationskonsulter till vårt specialistteam

Alfa expanderar och söker nu Immigrationskonsulter till vårt specialistteam

Dina arbetsuppgifter
Ser du dig själv som en del av en framgångsrik och växande verksamhet, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med fantastiska kollegor?
"Det jag uppskattar mest med mitt arbete är att träffa så många intressanta människor från många olika branscher. Jag får använda min kunskap om myndigheter och regelverk och känner att jag gör skillnad för slutkunden som ska flytta till eller från Sverige" säger Kristina Niitenberg, Immigrationskonsult sedan några år tillbaka på Alfa.
Som Immigrationskonsult blir du en del av Alfas immigrationsteam för att säkerställa att våra kunder och deras anställda får professionellt stöd i samband med flytt mellan olika länder. Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och din roll är att fungera som kontaktperson mot både kunder (arbetsgivare) och deras medarbetare.
Immigrationsprocessen och kraven på arbetstillstånd är komplexa och i din roll stödjer du dina klienter med information om regler och krav på uppehålls- och/eller arbetstillstånd. Du samlar, granskar och kompletterar den dokumentation som krävs för en snabb och smidig hantering av processen, samt stöttar i kontakt med olika myndigheter.
Som Immigrationskonsult har du ett brett kontaktnät och samarbetar kontinuerligt med olika specialister internt på Alfa, kunder och familjer som flyttar samt nuvarande myndigheter och andra samarbetspartners.
I din roll som Immigrationskonsult ingår du i Alfas Immigrationsteam, rapporterar till Business Manager Immigration och är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm, Malmö eller Göteborg.


Din profil
Den vi söker har relevant högskoleexamen, inom exempelvis statsvetenskap, journalistik eller internationella relationer. Har du en utbildning inom juridik är det meriterande. Likaså erfarenhet av arbete på statlig myndighet såsom Skatteverket eller Migrationsverket. Har du några års erfarenhet från liknande roller, där du arbetat med immigrationsärenden, till exempel i ett stort internationellt företag eller inom en myndighet, är även det meriterande.
Du trivs i både en internationell och mångkulturell arbetsmiljö och har en hög mångkulturell förståelse. Vi ser det som mycket positivt om du har bott och studerat eller arbetat utomlands. Vidare har du en hög IT-mognad, är van att arbeta i olika verksamhetsstödsystem och har en mycket god administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska på hög nivå, både i tal och skrift, och det är meriterande om du har andra språkkunskaper.
Som person är du trygg, positiv och får energi av att träffa nya människor. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och agerar ansvarsfullt och lösningsorienterat. Du har förmågan att arbeta självständigt men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och tar god service för givet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vi erbjuder dig
För dig som vill finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom teamet som inom andra områden internt.


Övrig information
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta rekryteringsansvarig, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot att få träffa dig!


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Med 10 kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland hanterar Alfas personal mobilitet och andra uppdragstjänster i cirka 150 länder årligen. Vi arbetar nära kunderna på ett innovativt och lösningsorienterat sätt med hög kvalitet, hållbarhet och omsorg som ledord.
På Alfa är vi mycket stolta över våra certifikat inom ISO 14001 och ISO 27001. Alfa AAA i kreditbetyg samt medlemskap i flera prestigefyllda organisationer inom mobilitetstjänster över hela världen.
Läs mer om oss på https://www.alfamoving.com/se/

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.maxkompetens.se
Sista ansökningsdag 27 feb 2023 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.