HR/Ekonom till Materiet! Det lilla bolaget – med den stora passionen!

HR/Ekonom till Materiet! Det lilla bolaget – med den stora passionen!

Det lilla bolaget - med den stora passionen! Vi gör just nu vårt livs resa. Vill du hänga med?

Vilka är vi?

Vi levererar "mat till alla tillfällen" året runt, till företag och privatpersoner med möjlighet till leverans från tidig morgon till sen kväll, alla dagar i veckan. Vi levererar till allt från två till flera hundra personer och menyvalet är brett och utgörs av kaffe/te, smörgåsar, fikabröd, konditorivaror, fruktkorgar, sallader, wraps, bufféer, middagar, snittar m.m. Vi utgår alltid från kundens önskemål och levererar såväl varmt som kallt på porslin eller engångsmaterial.

Vi strävar alltid efter att leva upp till våra kunders krav och önskemål och vårt viktigaste uppdrag är att utföra det som kunden efterfrågar. Vi jobbar alltid med de bästa råvarorna, gärna ekologiskt i så stor utsträckning som möjligt. Nytänkande är viktigt för oss och vi anpassar därför gärna oss efter kundens önskemål, tankar & idéer.

Vi har en lång erfarenhet av catering som sträcker sig ända till slutet av 90-talet. Vårt fokus har alltid varit en långsiktig kundrelation, vilket också visar sig i att många av våra kunder har beställt av oss ända sedan verksamhetens start. Bland våra nya kunder är det många som ätit vår mat tidigare och detta är det finaste kvitto vi kan få.

Vem vi söker?

Vi växer och ser nu att vi behöver stärka upp vårt kontor med en HR/Ekonom. I din roll kommer du vara delaktig i alla våra verksamhetsben och jobba med Ekonomi- och HR-relaterade frågor. Din roll ser vi som en "spindel i nätet" och som hjälper oss att se övergripande på vår verksamhet.

Vi anar att du tidigare arbetat med ledarskap, alltifrån att på papper varit chef eller kanske har du varit lagkapten inom sport eller kanske bara alltid varit en informell ledare? Du har troligen studerat ekonomi eller arbetat med ekonomi i tidigare tjänster under ett par tre år. Du har nog också lite koll på HR-relaterade frågor inom arbetsrätt - men framförallt ett engagemang om att lära dig mer på vägen. Och det är nog också vad vi värderar mest - att du är en prestigelös person som trivs i en föränderlig miljö, älskar att ta mycket eget ansvar och är en person som lär sig det som behövs efter vägen.

Ett axplock av dina arbetsuppgifter:
  • Övergripande ansvar för ekonomi och budgetuppföljning
  • Följa upp transaktionsflödena
  • Ansvar att bistå redovisningsbyrå med komplett underlag
  • Ut - Inbetalningar
  • Utlägg & kvitton
  • Stämma av fakturor
  • Anställningsavtal mm
  • Löner, semesterersättning
  • Bistå ansvariga (Ägare, kökschefer, kontorsansvarig) med löpande kontroll av övrig personal tex:
  • ̈vertid, semester mm.
  • Vara ett bollplank för personalfrågor
  • Fungera som "spindeln I nätet"
Krav: Grundläggande kunskaper inom ekonomi samt erfarenhet från personalfrågor

Placering: Rosenlundsgatan 54 (men troligen även mycket i vår restaurang på Ringvägen 52)

Tjänst: Heltid, första 6 månader som konsult som sedan övergår i en fast anställning

Vem är du?: Du är en flexibel person som trivs i en föränderlig miljö. Vi är det lilla bolaget, med stor passion! Och det anar vi att du också har för att du ska bli vår nya kollega!

Meriterande: Erfarenhet från restaurang/krogbranschen är meriterande. Men vi anar att du likgärna kan vara en föredetta butikschef.

Ansök

Ansök till tjänsten redan idag! Vi har kommit långt i vår urvalsprocess.

Vi delar vår rekrytering- och konsult leverantör Infinity HR's filosofi om att hitta Rätt person, med Rätt pannben, till Rätt position! Därför är det viktigt att du meddelar ditt intresse så snart som möjligt till Stina Koskijev på Infinity HR, stina@infinityhr.se, 0705177553. Det är också hon som fullt ut ansvarar för rekryteringsprocessen och kan därför besvara dina frågor kring oss och tjänsten på bästa sätt.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 mars (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår resa har varit lång. Från en liten festlokal till ett event- och cateringföretag som serverar tusentals gäster varje vecka. Vår catering utgår från Ringvägen 52 där även vår restaurang Materiet Market ligger i direkt anslutning. Här serverar vi frukost, lunch, fika och take-away. Vi tar dagligen emot både möten som events på plats men arrangerar också hundratals events årligen ute hos våra kunder och i externa eventlokaler.