Kundtjänstmedarbetare Servicecenter till MTR Tunnelbanan

Kundtjänstmedarbetare Servicecenter till MTR Tunnelbanan

MTR har genomgått en positiv förändringsprocess under de senaste åren. Vi fortsätter vår satsning på ständig utveckling och vi är just nu inne i en spännande tillväxtfas.

MTR:s Servicecenter är vår centrala interna kundtjänst som hanterar alla typer av ärenden och felanmälningar, huvudsakligen kopplat till fastighets- och internserviceområdet. Funktionen är till för alla anställda inom MTR och fungerar även som det mycket viktiga gränssnittet mot SLs ärendehanteringscentral. Dagligen hanterar funktionen ungefär 250 ärenden och 7500 samtal i månaden där varje ärende handläggs och rapporteras vidare till rätt utförare/mottagare och centret är bemannat dygnet runt.

Din roll hos oss

Som Operatör på Servicecenter är ditt huvudsakliga uppdrag att på ett säkert och effektivt sätt hantera och kvalitetssäkra ärenden och felanmälningar som inkommer till Servicecenter. Du ansvarar för att på ett professionellt sätt och med förstklassig service hantera kontakten med Servicecenters kunder och samarbetspartners. Du arbetar självständigt med ärenden men samarbetar med och stöttar kollegor vid behov.

Dina huvudsakliga uppgifter är:
  • Ta emot, registrera och sortera ärenden som rapporteras in till Servicecenter via telefon och e-mail från personal inom MTR.
  • Felavhjälpning av ärenden.
  • Rapportera i ärendehanteringssystemet.
  • Analysera och tolka rapporter
  • Bidra till att utveckla och förbättra avdelningens rutiner och manualer.
  • Övervakning av larm för stationer
  • Övervakning av kontantnivå i kassasystem
  • Allmän support över telefon
Du kommer arbeta i en grupp med 13 kollegor. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 2 skift, dag och kväll (mellan 07:00 och 22:00) Vi sitter i trevliga lokaler på Gullmarsplan med närhet till goda kommunikationer och serviceutbud. Du rapporterar till Gruppchef Servicecenter.

Du är efterlängtad så vi ser gärna att du startar omgående annars enligt överenskommelse.

Du som söker till oss

För att trivas i rollen som operatör är du kommunikativ och du tycker om att arbeta med människor - du är därför mycket serviceinriktad och sätter kunden i centrum. Som person stimuleras du av att arbeta i ständig förändring och du har en vilja att själv utvecklas, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du är strukturerad och van att hålla många bollar i luften samt att arbeta med uppföljning av utsatta mål.

Vidare har du
  • gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • gärna erfarenhet av arbete inom kundservice och telefonsupport
  • mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställan
  • goda datorkunskaper och använder Office-paketet obehindrat
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?

Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Badreddin Akk, Gruppchef Servicecenter, via badreddin.akk@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 4500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Nyckelord: service, support, kundtjänst, helpdesk, kundservice
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.mtrstockholm.se
Sista ansökningsdag 5 maj 2019 (13 dagar kvar)
Visa var