Lönespecialist till Ludvigs interna löneavdelning

Lönespecialist till Ludvigs interna löneavdelning

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 300 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, lön, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta. Till huvudkontoret där ca 90 personer arbetar söker vi nu en erfaren lönespecialist med ett självklart systemintresse till vår interna löneavdelning.

Ludvig & Co är inne i en förändringsresa som har ett tydligt mål för tillväxt och expansion där vi ska vara det ledande rådgivningsföretaget och samtidigt skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi hoppas att du vill vara med och bidra på resan!

Vad ska du göra?

Tjänsten innebär löpande lönearbete där du tillsammans med kollegorna har ansvar för hela löneprocessen. Du kommer att arbeta självständigt i ett löneteam om tre personer som ingår i Ludvigs HR-avdelning med ytterligare åtta kollegor. Vi vill arbeta modernt och framåtriktat och samarbetar tätt inom HR & Lön för att optimera våra processer och vår service mot verksamheten.

Vi jobbar i Nya POL och det är mycket meriterande om du jobbat i det lönesystemet eller i andra mer avancerade lönesystem. Du kommer i rollen att ansvara för dina egna regioner och ansvarsområden och jobba tillsammans med teamet mot gemensamma mål. Du är en viktig del i att bygga teamkänsla, utveckla våra processer och bidra till ökad digitalisering.

Huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär operativt arbete som att kontrollera och granska inrapporterade underlag såsom tidrapporter (via fil från vårt försystem), rörliga tillägg och avdrag. Du arbetar med årsskifteshantering, genomföra kontroller av anmälningar till Collectum, rapporthantering samt administration av förmånsbilar och avstämning av lönekonton. Du kommer arbeta i vårt lönesystem nya POL, vårt HR-system CatalystOne (som är integrerat med POL) och i ekonomisystemet Maconomy. Våra anställda är tjänstemän och har kollektivavtal. Du har daglig kontakt med våra medarbetare, chefer och olika myndigheter samt mycket kontakt med andra delar av organisationen.

Vem är du?

Du har relevant utbildning och minst fem års erfarenhet från lönearbete där du har arbetat med samtliga delar av löneprocessen inklusive administration av pension och försäkringar. Vidare har du goda kunskaper inom lag och avtal. Det är viktigt att du har ett systemintresse. Har du dessutom tidigare erfarenhet av nya POL eller CatalystOne, så är det mycket meriterande.

Som person är du serviceinriktad och förtroendeingivande, du är bra på att kommunicera och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett engagemang som syns och känns. Du är inlyssnande och en person som ser dina kollegor och som mer än gärna lyfter gruppen så att ni tillsammans lyckas. Det är något vi värdesätter högt då vår kultur bygger på hög serviceanda och teamwork.

Du är noggrann och ansvarsfull i det du gör. Du är nyfiken och har ett driv för att utveckla sättet att jobba på för att nå största möjliga effekt. Du bidrar gärna till utveckling, effektivisering och förbättring av processer och system.

Vad vi erbjuder dig?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i våra trevliga lokaler i Stadshagen. Vi har bra möjligheter till flexibelt arbete, där vi mixar att vara på kontoret och att arbeta på distans.

Du blir del av ett team om elva personer som jobbar tillsammans för att skapa den bästa arbetsplatsen på Ludvig. Vi vill både skapa resultat och ha kul på ett hållbart sätt. Vi har fina förmåner med allt från kollektivavtal, sommararbetstid till ett generöst friskvårdsbidrag.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.ludvig.se
Sista ansökningsdag 9 juni 2022 (22 dagar kvar)