Rekryteringsassistent sökes till ett av Sveriges största bemanningsföretag

Rekryteringsassistent sökes till ett av Sveriges största bemanningsföretag

Om tjänsten

Vill du arbeta i ett framgångsrikt team där du får möjlighet att växa och utvecklas inom bemanning och rekrytering? Till vårt växande kontor i Stockholm söker vi nu en lagspelare som vill arbeta med att matcha konsulter mot uppdrag hos våra kunder.

Logent i Stockholm växer och vi har hög efterfrågan på våra tjänster och konsulter. För att kunna fortsätta erbjuda våra kunder hög service och kvalitet i våra leveranser gör Logent en satsning och förstärker teamet med en rekryteringsassistent till vårt huvudkontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm.

Du erbjuds ett spännande arbete med ett stort mått av självständighet och eget ansvar. Som rekryteringsassistent kommer du främst att arbeta med våra uthyrningsuppdrag och rekryteringsprocesser på den kollektiva sidan och bistå konsultcheferna i deras dagliga arbete. I uppgifterna ingår bland annat att hjälpa till med annonsering, kandidatsökning, telefonintervjuer, personintervjuer och referenstagning. Vidare hjälper du till med att administrera personalfrågor kring våra bemanningskonsulter och bemanningsuppdrag samt vår introduktion av nya bemanningskonsulter, deras anställningsavtal m.m.

En viktig del av den här tjänsten är proaktivt arbete; att utifrån våra prognoser dagligen hålla i intervjuer för att arbeta upp en kandidatbank av de bästa kandidaterna för att snabbt kunna möta våra kunders behov.

Din profil

Du gillar kontakten med människor och har förmågan att skapa goda och långsiktiga relationer. Vidare behöver du vara mycket strukturerad och ha en god administrativ förmåga. För att lyckas i rollen måste du klara av att ha många pågående uppgifter parallellt samt förmågan att på ett effektivt sätt planera och prioritera ditt arbete. Du behöver ha en god överblick, vara flexibel och lösningsorienterad. Vi lägger även stor vikt vid din förmåga att kommunicera i tal och skrift. Tidigare yrkeserfarenhet från personalområdet och affärsverktyget intelliplan är meriterande men inget krav. Är du en lagspelare som tycker att det är viktigt att ha roligt på arbetet? Då kommer du att trivas i rollen som rekryteringsassistent hos oss på Logent!

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla tillsvidareanställda medarbetare friskvårdsbidrag, försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se

Om ansökan

Tjänsten som rekryteringsassistent skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår Distriktschef Love de Val på tel. 070 - 091 70 43 eller love.deval@logent.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 30 sept (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.