Produktionsplanerare till kund i Södertälje

Produktionsplanerare till kund i Södertälje

Arbetar du idag med produktionsplanering men letar efter nya utmaningar? Vill du arbeta på en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du söka jobbet som produktionsplanerare hos vår kund i Södertälje.

Om tjänsten

Hos vår kund kommer du få arbeta i ett spännande och utvecklande företag med kompetenta medarbetare. Som produktionsplanerare kommer du sätta leveranstid för kundorder i form av att skapa, bevaka, planera och prioritera tillverkningsorder i deras produktion. I rollen kommer du vara länken mellan interna processer och kräver att du har en god kommunikativ förmåga. Du kommer även att arbeta mycket med SQL-programmering.

Arbetsuppgifter:
  • Ansvara för att planeringen möjliggör ökad produktivitet och optimalt nyttjande av resurser.
  • Säkerställa prognoser och leveranser enligt våra avtal gentemot kund.
  • Säkerställa hemtagning av material enligt gällande behov så att leverans av färdiga produkter sker enligt överenskommen tidpunkt.
  • Uppföljning och drivning av leveransprecision
Du kommer till en början vara anställd av Logent och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig initialt i 6 månader, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Efter detta kommer det finnas möjlighet till anställning direkt hos kund.

Om kunden

Mer information ges vid eventuell intervju.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av produktionsplanering, gärna inom tillverkningsindustrin, kundorderstyrd produktion eller JIT produktion. Du ska vara bekväm med att fatta snabba beslut, jobba proaktivt och vara högst kommunikativ i ditt arbetssätt. Arbetet som produktionsplanerare är fritt och ansvarsfullt vilket kräver att du är resultatinriktad, har ett stort eget driv och engagemang. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga och är flexibel i ditt arbete. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad, har en hög simultankapacitet samt uppskattar ett gott lagarbete. Du bör ha vana att arbeta i excel och olika typer av system då det förekommer mycket administrativt arbete. Meriterande om du arbetat i Radius och/eller PrintFlow.

Meriterande för tjänsten är om du har civilingenjörsexamen eller högskoleingenjörsexamen eller en produktionsteknisk utbildning.

Viktigt för tjänsten är:
  • Arbetslivserfarenhet och kunskap av produktionsledning (gärna 3-5 år).
  • God datorvana
  • Vana att arbeta i Excel
  • SQL-programmering
  • har systemförståelse i helintegrerade system samt god förmåga att nyttja och utveckla affärssystemet inom området
  • Flytande i svenska och engelska.
  • Erfarenhet av att mäta och följa upp tillverkningsprocessen
Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se

Intresserad av tjänsten?

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Filip Norman på Filip.Norman@logent.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Produktionsledning, Industri & Anläggning, Industri & Produktion
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 30 juni 2020 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se