Lagerarbetare till kund i Spånga!

Lagerarbetare till kund i Spånga!

Har du erfarenhet inom lagerbranschen, truckvana och ett intresse för hälsa och läkemedel? Då ska du söka jobbet som lagerarbetare hos vår kund i Spånga.

Om tjänsten

Som lagerarbetare hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av plock och pack med hjälp av pick by voice. Du kommer även att få köra mycket truck i form av plocktruck (A1). Arbetet sker i ett högt tempo där du kommer arbeta mot uppsatta mål och mot tighta deadlines. I arbetet ingår det även många tunga lyft av färdigpackade varor. Du kommer att arbeta självständigt men mycket bygger på ett gott samarbete för att varje skift ska nå sina mål.

I din roll som lagerarbetare hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Plock och pack
  • Truckkörning
  • Andra lagersysslor så som lossning, utleverans och emballering kan förekomma.
Arbetspassen är förlagda måndag till fredag i två skift. Antingen kan du jobba förmiddag eller eftermiddag/kväll.

Om kunden

Mer information ges vid intervju

Din profil

Vi ser att du som söker har ett par års erfarenhet av lagerarbete och truckkörning sedan innan. Det är meriterande om du tidigare har jobbat inom läkemedelsbranschen. För att lyckas i rollen som lagerarbetare tror vi att du är en tävlingsinriktad, energisk och strukturerad person som drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du ska även trivas bra att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du flexibel då tempot i arbetet kan variera från högt till lågt. Vidare är det viktigt att vara ansvarsfull och noggrann i sitt arbete för att se till att kunder i slutändan får rätt produkter till sig. Det är högt tryck på arbetsplatsen vilket kräver att du som söker är både stresstålig och kan jobba produktivt.

Krav för tjänsten är:
  • Tidigare erfarenhet av lagerarbete och truckkörning
  • Behärskar svenska i tal och skrift
  • Truckkort A+B
Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan

Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Lantz på cecilia.lantz@logent.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 28 nov 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.