Head of Interim Management & Recruitment

Head of Interim Management & Recruitment

Om tjänsten

Logent är det ledande företaget inom kontraktslogistik i Norden. Vi fortsätter att växa och vi behöver nu en chef för vår interim management- & rekryteringsverksamhet. Du är ledaren som vet vad som krävs för att lyckas och vill vara den som både levererar och växer vår rekryteringsaffär med fler kollegor. I denna roll har du en nyckelposition i bolaget och är en viktig del i vår fortsatta tillväxt och framgång.

Som rekryteringschef på Logent har du en nyckelposition i bolaget och är således en enormt viktig ledare i vår förmåga att leverera högsta kvalitet till våra kunder. Du är ansvarig för våra interna och externa rekryteringar. Allt detta sker i nära dialog med kunden för att säkerställa både kundnöjdhet, effektivitet och resultat. Det är av yttersta vikt vi levererar med kvalitet, att vi ständigt utvecklar vår affär och du kommer starkt bidra till hur vi uppfattas av marknaden, både av kandidater och kunder.

Arbetsuppgifter
Ansvara för interna och externa rekryteringar.
Utveckla vår rekryteringsaffär.
Säkerställa inflöde av kandidater genom olika kanaler och nätverk.
Representera Logent mot både nya och befintliga kunder.
Coacha och leda kollegor inom rekryteringsgruppen.
Arbeta med att utveckla processer och metoder.
Nyfiken på nya effektiva arbetssätt inom interim managementrekrytering.

Din profil

Du arbetar idag med rekrytering eller interimkonsulter inom relevant bransch och har en gedigen kunskap i ämnet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en trygg i din förmåga och är van att arbeta operativt och leda andra i arbetet av flera olika projekt samtidigt. Du har en inre drivkraft som gör att du når dina mål, du ger inte upp och du strävar alltid efter att överträffa förväntningar.

Du gillar att vara en del av en noggrann, strukturerad och affärsorienterad organisation där du med ditt operativa ledarskap på ett prestigelöst men tydligt sätt skapar förutsättningar för dig och dina kollegor att utvecklas och tillsammans nå bolagets uppsatta mål. Du är van att både arbeta utifrån ett affärs- och försäljningsperspektiv i kombination med god erfarenhet inom projektledning, produktion och leverans.

Vi söker dig som arbetat några år med rekrytering med ansvar för både processer, metodik och leverans. Du har arbetat med urval och personbedömning med vana att leda kollegor. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering av chefer eller specialister samt andra relevanta roller. Vi tror du är väl insatt i hur kandidater attraheras och intresse för Logent skapas. Du arbetar proaktivt och resultatorienterat med fokus på leverans, resultat och kvalitet. Har du även arbetat med olika typer av tester så är detta meriterande. Du hanterar kommunikation både på svenska och engelska.

Vi söker dig både besitter driv, engagemang och kunskap inom rekrytering. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med fokus på resultat utan att tappa det personliga i rekryteringsaffären. Du har en förmåga att prioritera och gillar variationen i ditt arbete där dagarna fylls med både urval, kandidatintervjuer och tester till kunddialoger, prissättning och förhandling. Vi tror helt enkelt att du älskar att både arbeta med kunders och att lösa deras behov samt vara ett starkt bidrag till Logents fortsatta tillväxt genom fler kompetenta kollegor.

Intresserad av tjänsten?

Arbetet som Rekryteringschef innebär ett stort ansvar och möjligheter att påverka bolagets resultat och lönsamhet. Du är en del av affärsområdets yttersta ledning och ingår i ledningsgruppen vilket ger dig möjlighet att påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling på flera plan.

Vi satsar aktivt på din personliga kompetensutveckling genom utbildning, nätverkande och att bredda erfarenheter i det dagliga arbetet. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö, trivsel och variation i arbetet. I rollen som rekryteringschef får du verkligen vara med och forma framtidens Logent.

Antar du utmaningen?
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Erik Skotte, affärsområdeschef Logent Bemanning & Rekrytering på tel 0766-23 23 52 eller erik.skotte@logent.se,

Anställning kan ske löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan idag!
Mer info
Kontaktperson Erik Skotte
Telefon 0766-232352
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 29 maj 2022 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se