Medarbetare till Kundtjänst på LloydsApotek

Medarbetare till Kundtjänst på LloydsApotek

Drivs du av att hjälpa kunder till en optimerad kundupplevelse och att arbeta i en entreprenöriell miljö? Vill du vara med och utveckla vår kundservice, och ta vår e-handelslösning mot nya höjder? Då kanske du är vår nya medarbetare inom kundservice.

Arbetsuppgifter
I rollen som kundservice medarbetare har du ett stort ansvar i att få alla kunder känna sig välkomna, sedda och bekräftade. Du har som mål att optimera kundupplevelsen genom att i vår kundservice ge stöd och bra support till alla våra kunder som använder vår e-handelslösning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hjälpa våra kunder via mail, telefon och chatt. Du kommer även att ha mycket kontakt med medarbetarna på våra apotek.

I ditt arbete ingår också att kommunicera med kunderna via sociala medier, administration kring returhantering, krediteringar, reklamationer och kundnöjdhet, och vid behov, även bidra till att skapa innehållet i vår e-handelslösning.

I ditt arbete har du ett nära samarbete med övriga avdelningar på vårt Servicekontor. Du är en del av vårt e-handelsteam där vi gärna ser att du bidrar med goda idéer och att du tycker det är kul att vara med och påverka utvecklingen av LloydsApoteks digitala närvaro.

Kvalifikationer
Du har en bakgrund inom retail och e-handel samt har en utbildning på minst gymnasienivå. Du har flera års erfarenhet av arbete med kundservice och vi ser det som meriterande med erfarenhet från apoteks – och/eller hälsobranschen. Du har god datorvana, en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska.

Personliga egenskaper
Du är en positiv, noggrann och serviceinriktad person som drivs av att skapa nöjda och lojala kunder. Du sätter alltid kunden först och genom stor vilja, drivkraft och hög arbetsmoral når du resultat. Vi vill gärna att du bidrar i vårt team genom ett gott samarbete, ett stort engagemang och en portion humor.

Vi erbjuder
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Vi sitter i ljusa kontorslokaler vid Södra Station.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Lindblad,Digital Director, på fredrik.lindblad@lloydsapotek.se
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 juni (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

LloydsApotek har idag ett 80-tal apotek i Sverige och räknar med att växa de närmsta åren. LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk