Teknisk innesäljare

Teknisk innesäljare

Kort om tjänsten

Som Tekniskt innesäljare kommer du främst att sälja och ge rådgivning till våra ventilationskunder. Du kommer att ha en viktig roll att spela när det gäller offerter och att hitta ersättningsprodukter.

Om verksamheten

Lindabkoncernen har ca 5 100 medarbetare i 32 länder och omsatte 9 166 MSEK år 2020. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com.

Lindabs försäljning i Sverige sker via vår försäljningsorganisation Lindab Sverige AB, med huvudkontor i Ängelholm och proffsbutiker på ett 30-tal orter runt om i landet. Lindab Sverige AB har ca 250 anställda och en omsättning på ca 2 000 MSEK

Mer om tjänsten

I rollen som Teknisk innesäljare kommer du att arbeta med försäljning genom att ge teknisk rådgivning till våra kunder inom ventilationsprodukter såsom VAV system, kylklaffar, ljuddämpare och andra tekniska systemlösningar. En viktig del i rollen är att vara behjälplig i kundernas projektering och kalkylarbete. Våra typiska kunder är ventilationsentreprenörer, VVS konsulter samt arkitekter och beställare. Du kommer i samband med offertförfrågningar att medverka med din kompetens och komma med förslag på ersättningsprodukter. Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Stockholm (Johanneshov eller Bromma).

Din profil

Som sökande har du erfarenhet och känsla från byggbranschen och vi ser gärna att du har kunskap av teknisk försäljning. Idag kanske du jobbar inom VVS branschen, ventilation/styr och regler. Har du erfarenhet från konsultledet är det meriterande men inget krav. Du har några års arbetslivserfarenhet enligt ovan. Vi ser gärna att du har utbildning inom VVS alt. ventilationsteknik, du kan också ha motsvarande kunskaper via tidigare arbete. Du är trygg att använda olika program såsom CRM och Office.

Lindab är ett företag med jordnära värderingar och en stark familjär anda och du som teamspelare blir en viktig del av oss. Du är social och trivs tillsammans med kollegor och kunder. Som person är du nyfiken på ny kunskap och har förmågan att ta till dig det snabbt.

Känner du att beskrivningen av profilen stämmer väl in på dig, så ser vi verkligen fram emot din ansökan.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Jerker Larsson
Telefon 070-512 97 88
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 16 mars 2021 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001