Ordermottagare Lastbilsbud

Ordermottagare Lastbilsbud

Vi söker en kontorsmedarbetare på hel eller deltid för arbete främst med ordermottagning och i viss mån transportledning och planering.

Att erbjuda våra kunder branschens bästa service och bemötande är för oss något mycket viktigt, varför vi söker dig med både goda sociala och kommunikativa förmågor samt som både är noggrann och trevlig.


Arbetsuppgifterna handlar om att hantera bokningsförfrågningar via flertalet kanaler, bistå våra chaufförer med information, skapa enklare offerter, assistera trafikledning och mer därtill.

Erfarenhet från


både transport och byggmaterialsektorn är meriterande, men inget krav, viktigast är dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas med oss!

Önskvärda kvalifikationer:
  • God lokalkännedom i Stockholms-området.
  • Flytande svenska i tal och skrift.
  • Grundläggande engelska i tal och skrift.
  • Ansvarstagande.
  • God stresshantering.

Arbetstid vid heltid vardagar 08.30- 17.00.

Vi tillämpar kollektivavtal.
Mer info
Email Mejla Lillebil AB
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik, Logistik, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.lillebil.se
Sista ansökningsdag 28 juli 2019 (33 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lillebil AB är ett familjeföretag och ett av Stockholms äldsta budföretag. Vår affärsidé och huvudinriktning är lastbilsbud och kranbilstransporter inom stor-Stockholm.

I våra lokaler i Skarpnäck är vi 6 anställda som med hjälp av fast kontrakterade åkerier säljer och utför ca 200 transportuppdrag per dag med 40-talet tunga fordon. I Samma lokaler sitter även dotterföretaget Lillebud med lika många anställda med inriktning mindre bud och kylbilsbud.