Vikariat som Consultant/Specialist inom HR Organisation/Global Mobility

Vikariat som Consultant/Specialist inom HR Organisation/Global Mobility

Trivs du med att agera spindeln i nätet och har god kunskap inom Global Mobility och processtruktur? Då ska du söka rollen som specialist inom Organisation/Global Mobility hos oss.

Om Lidl

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige.

HR-avdelningen på huvudkontoret i Solna består idag av ca 40 personer fördelat över olika team: Lön- och HR-administration, Digitalisering/System, HR Organisation, Arbetsrätt & Arbetsmiljö, Learning & Development och Rekrytering & Employer Branding.

Rollen som specialist för HR Organisation och Global Mobility är en fristående roll och ansvarar för organisation och koordinering av utlandstjänster samt övergripande ansvar för strukturering av processer med därtill säkerställande av Compliance inom HR. I rollen arbetar man nära löneavdelningen, men även andra avdelningar inom företaget.

Din roll

I rollen agerar du spindeln i nätet då en majoritet av arbetsuppgifterna kräver koordination med flera andra avdelningar. Du har en tät kontakt med andra avdelningar inom HR, men också inom företaget i stort, såväl som på huvudkontoret i Sverige som vid det tyska huvudkontoret samt med internationella kollegor i motsvarande roll från andra Lidl-länder. Rollen utgör en nyckelfunktion i säkerställandet av vår fortsatta framgång inom Global Mobility, Process Management och Compliance.

Global Mobility. Du ansvarar för samtliga processer kring medarbetarutbyten inom Lidl-koncernen exempelvis via expertutsändningar, internationella tjänsteresor eller förflyttningar. I detta inkluderas ett nära samarbete med Global Mobility kollegor på huvudkontoret i Tyskland, att vara ett stöd för utsända kollegor, säkerställande av immigrationsrättsliga bestämmelser, beställning av resor samt aktivt verka som gränssnitt inom områden för lön och ekonomi.

Process Management och Compliance. Du ansvarar för en god processorganisation inom HR genom en kvalitativ dokumentationsstruktur i vårt affärssystem ARIS. Detta sker i tätt samarbete med respektive processägare. Vidare ansvarar du för organisation, uppföljning samt administration av revisionsärenden inom HR.

Din profil

Vi söker dig med relevant akademisk examen, troligen inom personalvetenskap, ekonomi, data- eller systemvetenskap. Mot bakgrund av rollens komplexitet lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du har minst två års erfarenhet inom HR.

Goda kunskaper i tyska och engelska är en viktig förutsättning för att lyckas i rollen.

För att bli en framgångsrik i rollen ser vi också att du som person är dynamisk, trygg och värdesätter att vara suverän inom din kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att hålla flera olika teman aktiva samtidigt. Eftersom rollen har många kontaktytor ställs även stora krav på din pedagogiska förmåga, att du är en god kommunikatör och har ett genomgående relationsskapande förhållningssätt. Utöver detta är du resultatorienterad och värnar om ett gott entreprenörskap.

Du har gärna erfarenhet av skatt, lönestruktur, immigration, reseadministration och internationellt utbyte mellan länder.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Barkarbystaden.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2021.06.01 – 2022.06.30, med tillträde enligt överenskommelse och chans till förlängning.

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Sök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 18 april 2021Som en kvalitativ del av rekryteringsprocessen kommer vi att skicka ut tester och en bakgrundskontroll kommer genomföras på slutkandidaten. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 18 apr 2021 (1 dag kvar)