Vice President of Professional Services till ledande produktbolag

Om jobbet

Arbetsuppgifter och tjänsten

Level Recruitment söker för kunds räkning en erfaren chef för Professional Services till en tung chefsroll till ett företag som har marknadsledande systemlösningar inom sitt område. Företaget är mitt inne i en kraftig tillväxt där fokus på kvalité och styrning blir extra viktigt i rollen. Med denna utgångspunkt gör företaget en satsning på ledarskap och hoppas att du vill vara med. Du ges här en unik möjlighet att arbeta i ett föränderligt bolag där du får ett stort ansvar och kan göra skillnad samt bidra till dess framtida utveckling.

Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Tjänsten är med placering i Stockholm.

Du har det strategiska och övergripande ansvaret för tjänsterna runt produkten. Du kommer att ansvara för att din organisation blir en effektiv och affärsmässig leveransorganisation, genom att göra en långsiktig planering och daglig ledning genom dina gruppchefer. Idag består enheten av ca 30 personer på olika geografiska platser.

Som Vice President of Professional Services har du leveransansvar, resultatansvar och det övergripande ansvaret för att leda, motivera och coacha dina gruppchefer.

Uppgifter som bland annat ingår är:
  • Att vara affärsansvarig för enheten avseende leveranskvalitet på implementationerna.
  • Fullt personalansvar
  • Stötta gruppchefer som dagligen leder sina geografiska konsultteam.
  • Att ha det övergripande ansvaret för att arbetet fördelas på ett smart sätt.
  • Att utveckla och förbättra arbetssätt och processer.
  • Att bidra till att utveckla och paketera tjänsteerbjudandet
  • Att styra och leda implementationerna och säkerställa god kvalitet
  • Delta som styrgruppsmedlem i projekten.
  • Agera kravställare mot utvecklingsorganisationen och Kvalitetschef.
  • Aktivt bidraga i ledningsgruppsarbetet.
Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i denna roll har du säkert arbetat minst fem år som chef över Professional Services och du kan påvisa goda resultat. Du har även erfarenhet av komplex systemimplementation. Vi söker någon som har ledaregenskaper samt goda kunskaper inom organisations- och förändringsledning.

Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi värderar personliga egenskaper högt och söker efter en person som är resultatorienterad, kommunikativ och därmed får med sig medarbetare mot målen. Du är affärsmässig och kundorienterad samtidigt som du arbetar aktivt med utveckling av befintliga och nya processer och leder din grupp.

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan
Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor om tjänsten, kontakta Rekryteringskonsult Anna Smedberg på 08-120 50 429. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Jobbfakta
Kontakt

Ring Anna Smedberg, 08-120 50 429

Publicerad

30 dagar sedan

Sista ansökningsdag

27 juli

Om företaget

Level erbjuder en helhetslösning inom rekrytering där vi arbetar med både annonsering, nätverk, databaser och search. Vi strävar efter att kunna erbjuda de mest tids- och kostnadseffektiva lösningarna på marknaden. En rekrytering ska enligt oss vara kvalitativ utan att behöva innebära en långdragen och dyr process.