Key Account Manager Sweden

Key Account Manager Sweden

Med mer än 60 års erfarenhet är Legamaster en europeisk marknadsledare för ett brett utbud av visuella kommunikationsprodukter, både elektroniska (t.ex. pekskärmar, professionella skärmar) och icke-elektroniska (t.ex. whiteboardtavlor, blädderblock, akustiska paneler). Legamaster är eddingkoncernens varumärke för visuell kommunikation och vi vill nu utöka vår verksamhet i Norden. Med stöd av de internationella marknadsförings- och säljteamen är vårt mål att bygga en solid affärsgrund för Legamaster i Sverige.

Därför söker vi en erfaren: Key Account Manager
Stockholm

Har du utmärkt förhandlings-, kommunikations- och nätverksförmåga? 
Vill du vara med och bygga ut nuvarande samt nya kanaler i Sverige och Finland? 
Föredrar du en flexibel arbetsmiljö (hemmakontor, co-working space, internationella kollegor)? 

Som Key Account Manager är du trygg och har en stark analytisk förmåga. Din expertis inom förhandling är över genomsnittet och du drar dig inte för en utmaning. Med din effektiva kommunikationsförmåga vet du hur du vänder motstånd till framgång. I ditt arbete är du stresstålig, strukturerad, flexibel och du presenterar dig alltid på ett representativt sätt för dina kunder. Du tycker om att bygga relationer och har en påvisbar affinitet med visuell kommunikation. 
 
Vem letar vi efter? 

  • En erfaren account manager med goda analytiska färdigheter och erfarenhet av försäljning
  • En marknadsutvecklare / hunter som ständigt letar efter nya möjligheter 
  • Någon som har erfarenhet av (eller samhörighet med) General Office Supplies Trade och / eller Furniture Trade 
  • En autentisk, karismatisk, människoorienterad och jordnära person med utmärkt kommunikationsförmåga 
  • Någon som har en högskoleexamen i kommersiell ekonomi och näringsliv (eller liknande) 
  • Någon som har svenska som modersmål och talar flytande engelska. Kännedom av andra nordiska språk (danska, finska eller norska) är ett plus

Var ska du jobba? 
Du kommer att arbeta i rollen som affärsutvecklare för den internationella affärsenheten Collaboration@Work (COWO), en av de 6 affärsenheterna i edding A.G., Europas ledande tillverkare av märknings- och skrivinstrument. Vår affärsenhet fokuserar främst på varumärket Legamaster, en specialist på visuella kommunikationsverktyg. Legamaster tillverkar, distribuerar och levererar högkvalitativa produkter, från blädderblock och whiteboardtavlor till pekskärmar och programvara.

Vi verkar från vårt huvudkontor i Lochem i Nederländerna tillsammans med våra egna säljorganisationer på olika europeiska marknader och sydamerikanska marknader. Dessutom har vi ett omfattande nätverk av distributörer och återförsäljare som representerar vårt varumärke i andra länder. För att samarbeta snabbare och effektivare i framtiden och reagera på den föränderliga marknaden håller vi på att omvandlas till en "agil organisation". För dig innebär det till exempel att du kommer att arbeta nära de andra affärsutvecklarna i COWO och du kan delta i tvärvetenskapliga team ("squads"). 

Vad erbjuder vi dig? 

  • Att arbeta inom ett entusiastiskt internationellt team som utför sitt arbete med engagemang och nöje
  • En internationell organisation där du kan vara dig själv och ha gott om utrymme att utvecklas
  • Arbeta från ett kontorsutrymme med telefon och bärbar dator
  • En konkurrenskraftig lön. Fast lön med ett "On Top" -incitament
  • Tjänstebil 
  • Heltidsanställning med 6 veckors semester
  • Pensionsvillkor och försäkringar som motsvarar villkoren i kollektivavtal
  • Arbeta för ett visionärt företag som fokuserar på framtida företagsansvar

Varför välja den här positionen? 

  • Arbeta för ett världsledande företag
  • Internationellt företag med egna produktionsanläggningar
  • Innovativa lösningar och marknadsstrategi
  • Att föra människor samman och få dem att fungera bättre tillsammans
  • Möjlighet att sätta din prägel på den nordiska marknaden
  • Möjligheter till tillväxt, på marknaden och för din personliga karriär
  • Entusiastiskt och passionerat team, villigt att uppnå mål tillsammans

Känner du att tjänsten passar in på dig? Skicka in din ansökan direkt!

 

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Ulf Hammar. Du når Ulf på 08-514 816 46.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

 

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Utesäljare, Försäljning, Key Account Manager, Teknik & Ingenjör, Teknisk rådgivare & Försäljningsingenjör
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.saljpoolen.se
Sista ansökningsdag 10 sept 2022 (69 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!