2st Kundmottagare / Lagerstedtsfamiljen

2st Kundmottagare / Lagerstedtsfamiljen

Lagerstedtsfamiljen är ett växande bilföretag i Södra Stockholm.

Vi söker nu 1 ny medarbetare till kundmottagningen i Skarpnäck och 1 ny medarbetare till kundmottagningen i Högdalen.

Båda våra anläggningar är moderna och erbjuder bra arbetsmiljö, du jobbar i ett trevligt team med stort focus på våra kunder och hög servicegrad och kvalitet.

På vår anläggning i Skarpnäck är vi idag auktoriserade för Ford, Kia, Opel, Chevrolet, Citroën, Hyundai och Saab. I högdalen är vi Auktoriserade för Vw, Seat, Skoda och Citroen.

Vi är har fullservice serviceverkstad med ett helhetskoncept vilket innebär att vi kan göra allt från bilservice, garantiarbeten, skadereparation och vindrutebyten.

Vi växer och behöver stärka vårat team med ytterligare nya medarbetare till vårt kundmottagarteam.

Tjänsten

Vi söker både dig dig som har några års erfarenhet av att arbeta som kundmottagare och vill vara med och utvecklas och växa inom vårt företag, men även du som vill börja din resa i bilbranschen och vill växa med oss.. Som medarbetare i vårt team är du en mycket viktig länk i vår serviceprocess.

Dina huvudsakliga uppgifter är att hjälpa våra kunder ute i kundmottagningen, ta emot och lämna ut bilar. Hantera inkommande samtal, mail och bokningar. Boka och prissätta service och reparationer samt övrigt förekommande administrativa arbeten.

Du kommer att ingå i ett backofficeteam som tar hand om våra kunder mekaniker.

Kompetens

Vi söker dig som har god service känsla och vill hjälpa våra kunder.

Har du dokumenterad erfarenhet av att jobba som servicerådgivare/kundmottagare på en bilverkstad är det meriterande.

B-körkort är ett krav

Du behöver kunna prata, läsa och förstå svenska mycket väl.

Du behöver ha goda kunskaper i engelska

Det krävs att du kan ta eget ansvar och har förståelse för bilar och det tekniska språk som används.

Stora delar av arbetet utförs på dator i webbaserade program från tillverkarna, det är därför nödvändigt att du har god datavana och är lättlärd.

Arbetsuppgifterna innefattar en del planering och administration så det är viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Det är meriterande om du har kundmottagarutbildning samt erfarenhet av att jobba med våra varumärken men inget krav.

Har du tidigare jobbat i WinAssist, Automaster eller Cabas är det ett plus.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har en positiv inställning.

Du gillar att jobba i ett team och är hjälpsam mot kollegor samt bekväm med att ha mycket kundkontakt. Vi är måna om vårt rykte och strävar efter att hålla en mycket hög kvalitet och kundnöjdhet.

Tillträdesdag

Sommaren/hösten 2018

Skicka in din ansökan redan nu, vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum om vi hittar rätt person.

Vi kommer inte att besvara frågor gällande denna annons på telefon.

Skicka in en intresseanmälan till oss och bifoga CV med beskrivning om dig och vad du har för erfarenheter av liknande arbete. Klicka på Ansök nu-knappen eller maila till backoffice.skarpnack@lagerstedtsfamiljen.se

KONTAKT

Rickard Wiberg / Tommy Skogh, gällande frågor om jobbet, kontaktväg är mail, backoffice.skarpnack@lagerstedtsfamiljen.se

Sökord: Servicerådgivare, Kundmottagare, kundtjänst, bilverkstad, kundmottagning, prissättare, telefonist, reception

Hälsning,

Rickard och Tommy på Lagerstedtsfamiljen
Mer info

Om arbetsgivaren

Lagerstedtsfamiljen

Företagsgruppen Lagerstedtsfamiljen står för trygghet och erfarenhet. Vi firar 35 år i år och är i dag över 80 anställda på 4 olika anläggningar i Stockholm. Tillsammans är vi auktoriserade för 10 bilmärken och i Haninge är vi Ford-återförsäljare. Våra verkstäder är dessutom LagAuto-anslutna och servar därmed alla bilmärken.