Compliance Manager till LOS Energy AB

LOS Energy AB · Juridik · 1 sept

Om jobbet

Om verksamheten

LOS Energy är av de största elleverantörerna på den nordiska företagsmarknaden. Kärnverksamheten är att sänka kundernas energikostnader genom att sälja, förvalta och hitta gröna och lönsamma energilösningar. Vi förvaltar en kundportfölj om över 20 TWh årlig elförbrukning (motsvarande all elförbrukning i Stockholms län). Vårt dotterbolag, LOS Energy Trading AB har tillstånd av Finansinspektionen att bedriva värdepappershandel. LOS Energy är en del av energikoncernen Agder Energi.

Arbetsbeskrivning

Du ansvarar för den övergripande regelefterlevnaden för LOS Energy koncernens verksamhet med särskilt fokus på värdepappersbolaget LOS Energy Trading AB. Du ansvarar även för uppdatering och utveckling av LOS Energy-gruppens kvalitetssystem. Du arbetar i nära samarbete med övriga verksamheten. Du rapporterar direkt till bolagets Risk Manager.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
  • Arbeta med att identifiera och värdera compliancerisker
  • Ansvara operativt för rapporteringen till Finansinspektionen och andra europeiska tillsynsmyndigheter
  • Löpande kontrollera och följa upp regelefterlevnaden i verksamheten
  • Ge verksamheten råd och stöd om de regelverk som gäller för bolagets verksamhet
  • Informera om samt implementera nya/förändrade gällande lagar, föreskrifter, allmänna råd, branschregler och interna regler
  • Vara bolagets klagomålsansvarige och kontaktperson gentemot Finansinspektionen i frågor avseende bolagets klagomålshantering och regelefterlevnad
  • Arbeta proaktivt med att kvalitetssäkra att bolagets avtal följer tillämpliga lagar och bolagets övriga policy och rutiner
Du kommer även att delta i branschorganisationers compliancegrupper och i affärsutvecklande projekt och produktutveckling.

Vem är du

Du har juristexamen och minst ett par års praktisk erfarenhet från compliance, risk eller regelverksfrågor inom finansbranschen, advokatbyrå eller Finansinspektionen. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att arbeta självständigt, social kompetens, flexibilitet och noggrannhet liksom på en mycket hög integritet. Vi förväntar oss att du har gott omdöme och att du tycker om högt arbetstempo. Du är driven, van att leverera med hög kvalitet och att genomföra förändringar. Du är van att arbeta med komplexa frågor och planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare har du en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, både i svenska och engelska.

Kontaktytorna för tjänsten är breda och omfattande både inom och utanför koncernen.

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande roll i en internationell organisation med utvecklingsmöjligheter.

Kontoret är beläget i Södertälje och kommer att flyttas till Stockholm vid årsskiftet.

Då tjänsten ska tillsättas snarast, sker intervjuer löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Jurek Rekrytering & Bemanning, Ulriikka Uittomäki, telefon: 0766 331440. Välkommen med din ansökan på engelska, innehållande cv och personligt brev, snarast via vår hemsida: www.jurek.se
Jobbfakta

Ring Ulriikka Uittomäki, 0766-33 14 40

Publicerad

17 dagar sedan

Sista ansökningsdag

1 sept

Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.