IT-Administratör till Länsförsäkringar AB

IT-Administratör till Länsförsäkringar AB

Nu söker vi dig som vill jobba som IT-Administratör på Länsförsäkringar AB:s huvudkontor i Stockholm.

Arbetsbeskrivning
Vi söker vi nu en IT-administratör/assistent/support som ska stötta ledningsgruppen för Infrastructure & Operation i det dagliga arbetet. Tjänsten är på heltid, startar 15 november och sträcker sig till 30 juni 2019 med goda möjligheter till förlängning.

Rollen som IT-administratör är av mycket varierande karaktär och du kommer arbeta både högt och lågt. Du kommer ha många kontakter med chefer, medarbetare och leverantörer vilket ställer krav på din förmåga att vara kommunikativ samt duktig på att bygga relationer. Som person är det även viktigt att du har en prestigelös inställning och trivs i en stöttande roll. Du känner dig trygg i att arbeta självständigt men är också beredd på att samarbeta med medarbetare i de fall som kräver detta.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Föra protokoll och noteringar under möten
  • Beställa passerkort och behörigheter för anställda och konsulter
  • Samordna, planera och boka aktiviteter, evenemang och konferensresor
  • Hantera visumansökningar för ledningsgruppen i samband med utlandsresor
  • Regelbundet ha kontakt med leverantörer, både i Sverige och utomlands
  • Stötta avdelningen med presentationsmallar och färdiga presentationer inför möten och presentationer
  • Stötta avdelningschefen med underlag för rapportering till IT-enheten och koncernledningen.
  • Stötta ekonomi- och inköpsenheten med administration kring medarbetare och konsulter
  • Medverka i projekt med fokus på förbättringsaktiviteter
Kvalifikationer och egenskaper
För att vara aktuell för tjänsten ska du:
  • Vara administrativt och strukturellt lagd
  • Ha erfarenhet av administrativt arbete, meriterande om det är från en IT-enhet
  • Ha god datorvana och goda kunskaper inom bland annat Office-paketet samt Sharepoint, meriterande om du innehar Sharepointcertifiering
  • Behärskar engelska och svenska i tal och skrift då arbetet kommer ske på båda språken
  • Har ett stort intresse, alternativt utbildningsbakgrund inom IT
Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande så därför är det en fördel att vara tidig med sin ansökan. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Pierre Kemi.

Följ oss gärna på LinkedIn!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Amendo Bemanning & Rekrytering
Sista ansökningsdag 16 nov (2 dagar kvar)