Lönespecialist

Lönespecialist

Brinner du för löneadministration och har en stor känsla för service? Trivs du dessutom i en snabbrörlig och dynamisk miljö och vill fortsätta utvecklas i din roll som Lönespecialist? Vi söker dig som har minst 2-4 års erfarenhet inom löneyrket och är självständig i hela löneprocessen från ax till limpa. Du har nu chansen att bli en del av ett härligt gäng genom att axla rollen som Lönespecialist hos vår kund.

Omfattning: 100%

Arbetsort: Centralt i Stockholm

Om rollen
I rollen kommer du ansvara för hela löneprocessen från ax-limpa, vilket innefattar bland annat semesterberäkningar, föräldralöner, frånvarohantering, utläggshantering, import och export av lönefiler, hantering av bankfiler för utbetalning samt kontroller och rapportering kopplat till lön, semester och pensioner. Det är ca 250-300 löner och bolaget är inte kollektivavtalsanslutet. Utöver det kommer du även att jobba med övrig personaladministration så som anställningsavtal och arbetsgivarintyg samt onboarding/offboarding av anställda. Du kommer även vara behjälplig gällande lönefrågor och avtalsfrågor.

För att passa in i rollen är det viktigt att du är självgående, flexibel och trygg i din yrkesroll. Som person är du serviceinriktad, driven och strukturerad. I rollen arbetar man mycket utifrån deadlines och arbetsbelastningen fluktuerar under månaden, detta ställer krav på proaktivitet samt stort eget ansvar. Vidare krävs ett strukturerat och organiserat arbetssätt för en övergripande bild av arbetet.

Vår kund är ett stort och framgångsrikt IT-konsultbolag. Det är ett ungt företag där alla har ett prestigelöst förhållningssätt oavsett befattning och där man hjälper varandra. Vi ser gärna att du andas samma värderingar vad gäller ödmjukhet och prestigelöshet. Bolaget främjar en god sammanhållning med olika sociala aktiviteter för den som önskar.

Detta är ett vikariat på 1-1,5 år och möjlighet till överrekrytering för rätt person.

Är detta du?
Vi söker dig som har en YH-utbildning inom lön eller motsvarade praktiskt erfarenhet samt minst 2-4 års dokumenterad erfarenhet inom löneyrket. Du är självständig i hela löneprocessen ifrån ax till limpa och har tidigare erfarenhet av en snabb och föränderlig arbetsmiljö. Du bör vara systemvan och ha en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i lönesystemet Agda är det starkt meriterande.

Intresserad?
Kontakta gärna rekryteringskonsult Filippa Wallin på 070-763 44 89 eller filippa.wallin@talentsofsweden.se om du har några frågor kring tjänsten eller Talents of Sweden. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Sökord: interim, konsult, vikariat, lön, lönespecialist, löneadministratör, löneekonom, HR, jobb, Talents of Sweden
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 30 dec 2020 (36 dagar kvar)