Agenter till Klarnas kundservice

Agenter till Klarnas kundservice

Om dig

Klarna letar efter ihärdiga, passionerade och drivna människor - som alltid är hungriga på utveckling! Du är en person som ser möjligheter och ständigt strävar efter förbättring. Att hitta lösningar på ett snabbt, pedagogiskt och personligt sätt är din grej.

Har du erfarenhet av arbete inom service sedan tidigare är det meriterande, men inget krav - vi tror att inställning och mindset går före erfarenhet. I övrigt har du god datorvana, talar och skriver flytande svenska, norska, finska, nederländska eller tyska samt hanterar engelska obehindrat.

Dina arbetsuppgifter

Som del av Klarna's Service Center kommer du att tillhandahålla och leverera extraordinär service. Med telefon och dator som dina huvudsakliga arbetsverktyg kommer du på ett öppet, hjälpsamt och engagerat sätt att kommunicera med våra kunder och e-butiker. Du kommer att guida och hjälpa dem med problem och frågor som kan uppstå relaterat till Klarna's produkt - med fokus på att hitta rätt lösning för varje enskilt fall. Framförallt kommer du med stolthet att vara ambassadör för Klarna's varumärke!

Så här beskriver några av de olika teamen inom Klarna's Service Center sig själva:

Customer Service: "Gillar du samarbete och att ha flexibla arbetsuppgifter? På Klarnas Customer Service avdelning är ingen dag den andra lik - vi är ett mindre team som tillsammans jobbar med allt från dataskydd till kundupplevelsen i kontakten kunder har med vår first line avdelning. Vill du jobba nära dina kollegor och nära Klarnas kärnverksamhet så är detta rätt team för dig! "

Collection Back Office: "Klarnas Back Office team inom inkasso är ett litet och ambitiöst team som arbetar med varierade arbetsuppgifter för den svenska och danska marknaden. Teamet arbetar bland annat med att utreda bestridna fakturor inom inkasso och finna lösningar tillsammans med butiker och kunder, ta beslut om nästa åtgärd i indrivningsprocessen och tvistemål i tingsrätt. Därutöver tillkommer arbete med bokningar av inkomna betalningar, hantering av dödsbon, konkurser, skuldsaneringar med mera".

Dispute Resolutions: "Är du en detektiv som älskar att lösa kluriga problem? Då är Klarnas avdelning för bestridande någonting för dig! Vi arbetar som en spindel i nätet för att lösa tvister mellan butiker och konsumenter. Dina arbetsuppgifter kan likställas vid en domare som gör en opartisk bedömning för att lösa tvister på bästa sätt."

Merchant Support: "Vi på Klarnas butikssupport är ett dedikerat gäng med största fokus på att hjälpa våra butiker som använder sig av Klarnas betaltjänster. Vi stöttar butikerna med dagliga och varierande frågor, vilket kan röra allt från tekniska problem till administrativa uppgifter. Om du är en driven person som gillar att leverera bra service så är detta teamet för dig!"

Collection Front Office (Segoria): "Som inkassomedarbetare i vårt härliga team kommer du främst jobba med att hitta lösningar för våra gäldenärer, uppdragsgivare, ombud samt myndigheter - huvudsakligen via telefon men även via mejl, chatt och brev. Du kommer på ett säkert och ansvarsfullt sätt hantera sekretessbelagda personuppgifter och förhandla fram bäst lämpad lösning vid förfallen fordran. För att lyckas i rollen är du effektiv, social och ambitiös!"

Som medarbetare på ett av Sveriges snabbast växande företag kommer din insats göra skillnad och bidra till att ta Klarna till nästa nivå. Om du trivs i en snabbrörlig och internationell miljö med ambitiösa och produktiva kollegor - då tror vi att Klarna kan vara arbetsplatsen för dig!

Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.klarna.com
Sista ansökningsdag 4 jan (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Klarna's mission is to free people from all the meaningless time spent managing money and purchases, so they can do more of what they love. Every day at Klarna we help consumers, merchants, and partners to explore just how smoooth the modern purchase experience can be. Our position at the crossroads of payments, consumer financing, ecommerce and banking means we are uniquely positioned to do this. There is no label for what we do.

Klarna was born in Stockholm in 2005 and today has 2000 employees working across Europe and the US. We currently serve 60 million consumers, work together with 90,000 merchants and process more than a million payment transactions a day. We are growing at 40% year on year and our investors include Visa, Atomico, Sequoia Capital, Permira and Bestseller group/ Anders Holsch Povlsen. We have strong partnerships with some of the world's leading brands, such as ASOS, IKEA, Adidas, Zara, Lufthansa and Spotify.