Vill du arbeta i en administrativ och lösningsorienterad roll hos ett framgångsrikt företag med ett väldigt starkt varumärke? Till Kinnarps i Veddesta söker vi nu en leveransplanerare som trivs i en central roll med mycket kund- och leverantörskontakt. Söker du nya utmaningar och ställer höga krav på struktur och kommunikation? Då kan detta vara din möjlighet!
Om vår kundKinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg med verksamhet i 40 länder och en koncernomsättning på 3,5 miljarder SEK. Hela värdekedjan präglas av hög kvalitet och låg miljöpåverkan - från råmaterial till färdiga lösningar. Kinnarps respekterar och värdesätter människors olikheter. De strävar efter mångfald, där deras medarbetares olikheter berikar verksamheten. Kinnarps grundades 1942 och är ett helägt svenskt familjeföretag med tillverkning i Sverige.
Läs mer på www.kinnarps.se
Dina arbetsuppgifterSom leveransplanerare hos Kinnarps ansvarar du för att planera och koordinera leveranser mot kund samt säkerställa ett effektivt flöde för Kinnarps montörer. Dina arbetsuppgifter kan variera från dag till dag och du har mycket kontakt med kunder, leverantörer och intern personal.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:- Planera leveranser
- Avisera och kvittera orders
- Inventering och godsmottagning
- Hantera och registrera reklamationer
- Administration
- Kund- och leverantörskontakt, mail- och telefonhantering
Din profilVi söker dig som är lyhörd, prestigelös och tycker om att arbeta i en administrativ roll. Du har ett strukturerat arbetssätt men räds inte för snabba förändringar - dina arbetsuppgifter styrs till viss del av yttre påverkan varför det är viktigt att vara lösningsorienterad, snabbfotad och handlingskraftig.
Den här rollen ställer krav på en god social kompetens och en kommunikativ förmåga då du hanterar och servar kunder och leverantörer varje dag. Utöver det är du är en lagspelare som föredrar att samarbeta med dina kollegor och värderar ett varmt och glatt klimat med mycket skratt.
Har du erfarenhet av transportplanering, produktionsplanering eller en liknande planerande roll är det meriterande, likaså om du har en relevant utbildning inom området. Det är även meriterande är om du har erfarenhet inom något CRM-system samt Movex/M3. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt kan hantera dator, telefon, Office-paketet och liknande obehindrat.
Övrigt:- Tjänsten är på heltid med placering i Veddesta, Stockholm
- Tillträde enligt överenskommelse, gärna i början av augusti
- Arbetstider: Vardagar 07-16
- Kollektivavtal
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Gabriella Uddh, gabriella.uddh@effektiv.se
Sökordleveransplanerare, leverans, logistik, godsmottagning, transportplanering, produktionsplanering