Ekonomiassistent till Nordomatic i södra Stockholm

Ekonomiassistent till Nordomatic i södra Stockholm

Är du Ekonomiassistent med några års praktisk erfarenhet och redo för en ny utmaning?

Marknadsledande och snabbt växande Nordomatic med kontor i södra Stockholm söker dig som med god inlärningsförmåga och stor drivkraft är redo ta ett självständigt ansvar för hela kedjan av företagets både kund -och leverantörsreskontra, varmt välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter

Som Ekonomiassistent arbetar du med och ansvarar självständigt för hela kedjan och av både kund -och leverantörsreskontran. I det arbetet ingår bla:

Leverantörsreskontra:
  • Ankomstregistrering av fakturor
  • Säkerställa attester
  • Konteringar
  • Utredningsarbeten
  • Utbetalningar
  • Avstämningar
Kundreskontra:
  • Hantering av betalningsfiler via bank
  • Utredningar av fakturor
  • Utskick av betalningspåminnelser
  • Kontakter med inkassoföretag
  • Avstämningar
I tjänsten förekommer frekventa samarbeten med såväl leverantörer och kunder som projektledare.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som är gymnasieekonom alterntativt YH/KY-utbildad och har något års praktisk erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning och har tidigare praktisk erfarenhet av leverantörsreskontra samt är duktig på kontering. Det är även meriterande om du arbetat med kundreskontra, men det är inget krav. Din generella IT-mognad är god och du har tidigare vana att arbeta i olika system.

Som person är du proaktiv, nyfiken och lättlärd. Du har stor vilja att ta eget ansvar och klarar att bitvis arbeta i ett högt tempo och levererar mot uppsatta mål. För att passa in i teamet är du en jordnära, serviceinriktad och duktig på att bygga såväl interna som externa relationer.

Om Nordomatic AB

Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation i Skandinavien. Koncernen har idag 9 kontor i Sverige, 8 kontor i Danmark och ett kontor i Norge. Koncernen omsätter c:a 800 Mkr varav drygt 500 MKr i Sverige. Koncernen har idag närmare 400 medarbetare varav 240 i Sverige.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.