Supply Planner - Logistikavdelningen

Supply Planner - Logistikavdelningen

Kesko Sverige befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en Supply Planner för att stärka teamet under ett föräldravikariat. Vi söker dig som vill bli en nyckelspelare i teamet som bidrar med dina erfarenheter och drivkraft att vidareutveckla och genomföra en logistiktjänst i världsklass.

Vikariatet startar 15 november och planeras avslutas i mars 2022

Arbetsbeskrivning
Som Supply Planner har du ett operativt ansvar för påfyllnad av varor till varuhus och centrallager. I rollen ingår arbetsuppgifterna orderläggning, leveransbevakning, säkerställande av styrparametrar i varuförsörjningssystemet Relex, optimering av lagernivåer på centrallager och i varuhus med fokus på att hålla en god produkttillgänglighet.

I rollen ingår också att rapportera nyckeltal inom ditt kategoriområde och att ge god support och service till våra varuhus. Du kommer även att samarbeta med våra Kategorichefer vad gäller revidering, kampanjer och leverantörsuppföljningar. I rollen får du även ansvara för och delta i mindre och större förändringsinitiativ.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en akademisk examen inom logistik eller annan relevant erfarenhet. Du har även ett antal års arbetslivserfarenhet från varuflödesoptimering och inköpsnära arbetsuppgifter gärna inom bygghandeln. Som Supply Planner handlar din vardag dels om att säkerställa en god tillgänglighet i våra varuhus och dels att ge service till våra kunder samt att säkerställa åtaganden från våra leverantörer, för att lyckas med det har du en pedagogisk förmåga och en serviceinriktad inställning för att säkerställa ett gott samarbete.

Vi ser att du har erfarenhet av att jobba med autopåfyllnadssystem och prognosarbete och har goda kunskaper inom MS Officepaketet, främst Excel. Då Kesko befinner sig i en utvecklingsfas brinner du för att, med kunden i centrum, identifiera förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter. Du har också en inre drivkraft och ansvarskänsla att vilja genomföra dessa förändringar för att underlätta för våra kunder.

Kesko erbjuder dig
För dig som trivs i en föränderlig miljö och som ser dig själv som en pragmatisk problemlösare så kommer det finnas stora möjligheter att ta egna initiativ, vara med och påverka samt få personlig utveckling.

För oss på Kesko är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oberoende av kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Har du frågor om tjänsten kontakta vår Replenishment Chef Emmy Wastesson, se kontaktuppgifter nedan.

Vill du vara med i vår förändringsresa, kan detta vara rätt utmaning just för dig. Tveka inte att skicka in din ansökan, ditt CV och ett personligt brev! Kesko tillämpar bakgrundskontroller som urvalskriterie i alla rekryteringar

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 6 okt 2020 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare.