Operativ Kommunikationsansvarig till Kesko Sverige

Operativ Kommunikationsansvarig till Kesko Sverige

Rollen

Som operativ kommunikationsansvarig hos oss på Kesko arbetar du som en konsultativ och taktisk partner, tillsammans med interna avdelningar och nära samarbete med VD och HR kommer du ansvara för att ta fram och själv genomföra kommunikationsaktiviteter utifrån affärsmål och strategi och kontinuerligt förbättra och effektivisera vår kommunikation.

Kommunikationen är en viktig del hos oss för att lyckas med Kesko Sverige tillväxtresa, och kommer vara avgörande för att driva affärsvärde och medarbetarengagemang i en bransch med nya kundbeteenden och ett snabbt föränderligt konkurrenslandskap.

Arbetsuppgifter
  • Ansvara för att utveckla, driva och själv genomföra interna- och externa kommunikationsaktiviteter utifrån Keskos Sveriges affärsmål och strategi
  • Planera, producera och publicera innehåll på intranätet, i sociala medier och på hemsidan
  • Stödja organisationen vid större förändringar eller projekt, t ex förvärv eller omorganisering
  • Ta fram företagets kommunikationsstrategi, inklusive budskapsformulering
  • Vara stöd till Kesko Sveriges VD i kommunikationsfrågor samt stötta och inspirera chefer i deras kommunikationsarbete
  • Producera och distribuera pressmeddelanden
  • Planera, koordinera och utföra kommunikationsuppdrag för att öka synlighet och närvaro i digitala kanaler och branschmedia
Som operativ kommunikationsansvarig blir du en del av HR-teamet som kännetecknas av engagemang, prestigelöshet, driv och sammanhållning. Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, där blir en del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring. Du rapporterar till HR direktör och utgår från vårt kontor i Kista och har möjlighet att arbeta remote två dagar i veckan.

Din profil

Vi tror att du har några års erfarenhet från en liknande roll inom kommunikation som bidragit till att skapa engagemang för affärsmål. Du är van att arbeta målinriktat med processer och projekt och utifrån omvärld- och verksamhetskunskap bidrar du med rådgivning inom ditt expertisområde för att öka effektivitet och kvalitet. Du har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra i din roll utifrån verksamhetens behov.

Du har lätt för att röra dig mellan detaljnivå och ett övergripande perspektiv. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en skicklig kommunikatör som driver projekt kreativt och självständigt. Du är noggrann och initiativtagande och har en förmåga att organisera, planera och säkerställa leverans. Samtidigt delar du vår övertygelse om att vi blir bättre och effektivare när vi jobbar tillsammans som ett team.

Vi söker dig som har:
  • Minst 5 års erfarenhet av internkommunikation samt erfarenhet från PR & extern kommunikation
  • Erfarenhet att driva kommunikationsprojekt från start till mål
  • Tidigare arbetat i en rådgivande roll där du stöttat, VD och chefer i kommunikationsarbetet
  • Kunskap inom webb, uppdatera intranät, sociala medier och pressarbete
  • Högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande
Mer om Kesko Sverige

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsument samt infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1600 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen Kesko som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Läs mer på www.kesko.fi/sv/kesko-sverige-jobba-hos-oss

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen. Testerna får du göra tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Nyqwist, jn@kimm.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation, Marknadschef, Copywriter
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av KIMM
Sista ansökningsdag 30 sept 2022 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

KIMM är ett affärsområde inom Wise Professionals som arbetar specialiserat med rekrytering och konsultuthyrning inom marknad & kommunikation. Erfarna specialister med bakgrund från branschen matchar bland annat marknads- och kommunikationschefer, Social Media Managers och UX-designers.