Vill du jobba med den senaste hisstekniken ?

Vill du jobba med den senaste hisstekniken ?

Vårt engagemang för kunderna syns i alla våra KONE-lösningar!
Detta gör oss till en pålitlig partner under byggnadens hela livscykel. Vi är snabba, flexibla och har ett välförtjänt rykte som teknologiskt ledande, och har flera år i rad blivit utsedda till ett av världens mest innovativa företag .

Nu söker vi en Technical Helpdesk Agent där du primärt
arbetar med att supportera och fjärrövervaka KONE´s nya tjänst 24/ Connected Services samt att du förvaltar hårdvara för Nödtelefoni med funktion för GSM i våra hissar. I rollen har du daglig kontakt med både interna medarbetare samt externa kunder i frågor kring telefoniutrustningen Vidare hanterar du inkommande supportärenden som specialist i vår Technical Helpdesk.

Teamet består av ett trettiotal Support/Specialistekniker som agerar regionala experter, och 11 samordnare som är våra nationella tekniska experter. På reservdelssupporten sitter två samordnare som är behjälpliga med reservdelsidentifiering.

För att trivas i rollen är du som person lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett stort tekniskt intresse, vilja och förmåga att hjälpa dina kollegor och har en lösningsfokuserad inställning i ditt arbetssätt. Du trivs i en varierande miljö där den ena dagen inte är den andra lik och du ser möjligheter i förändringar. Som person trivs du även med att ansvara för dina arbetsuppgifter och kan driva dem framåt på egen hand.

I rollen ingår att inventera behov, anpassa och planera kommande utbildningar tillsammans med dina kollegor riktade mot våra tekniker ute i fält.
Utbildningarna sker både i klassrum och ute på fältet där våra tekniker finns. En del av ditt arbete ingår det såklart att också vidareutbilda dig själv, hålla dig uppdaterad på ny teknik och kommande digitaliserad framtid inom vår produktportfölj.

Formella krav

Gymnasial utbildning inom elteknik, gärna teleinriktning och tidigare arbetslivserfarenhet från IP-baserade telefonisystem, erfarenheter från arbete med GSM telefonisystem och IoT baserade system. Meriterande är kunskaper inom P100- och CPC larmprotokoll. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Resor i tjänsten förekommer. B körkort och goda kunskaper inom MS Office. Självklart kommer vi se till att du får den produktutbildning som behövs för att lyckas i rollen

Om ansökan

Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2019-12-25. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Jonas Bedoire 08-752 37 33 eller Rekryteringsspecialist
Lena Sjö, 010-2184030

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Teknisk rådgivare & Försäljningsingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.kone.se
Sista ansökningsdag 25 dec 2019 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På KONE vill vi skapa en innovativ kultur som kännetecknas av samarbete och där varje individs bidrag verkligen räknas. Anställdas engagemang är viktigt för oss och vi uppmuntrar delaktighet och utbyte av information och idéer. Hållbarhet är en integrerad del av vår kultur samt i det dagliga arbetet. Vi följer etiska affärsmetoder och strävar efter att utveckla en kultur där samarbete, förtroende, goda prestationer och respekt för varandra värdesätts och belönas. Vi vill vara en utmärkt arbetsplats och är stolta över att kunna erbjuda ett utbud av upplevelser och möjligheter som hjälper dig att nå dina karriärs- och personliga mål samtidigt som du får möjlighet att leva ett hälsosamt och balanserat liv.