Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD)

Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD)

Nu utökar vi med ytterligare nya medarbetare till vår Technical Helpdesk och söker dig som har ett stort intresse för tekniska utmaningar och kreativa lösningar och vill kliva in i en ny roll som Specialistekniker!

Har du jobbat som servicetekniker och vill gå vidare till en bredare teknisk roll där du både får utbilda, agera tekniskt stöd internt och samtidigt får utveckla dina tekniska kunskaper?

Välkommen med din ansökan!

Teamet består av ett trettiotal Specialistekniker som agerar regionala experter, och 11 samordnare som är våra nationella tekniska experter. På reservdelssupporten sitter två samordnare som är behjälpliga med reservdelsidentifiering. Förutom jobbet som teknisk specialist på vår helpdesk skapar, anpassar och planerar du kommande utbildningar tillsammans med dina kollegor i ditt team riktade mot våra tekniker ute i fält. Utbildningarna sker både i klassrum och ute på fältet där våra tekniker finns. En del av ditt arbete ingår det såklart att också vidareutbilda dig själv, hålla dig uppdaterad på ny teknik och kommande digitaliserad framtid inom vår produktportfölj.

Eftersom rollen innebär både teknisk specialist kunskaper i kombination med utbildning, vill vi att du har förmågan att:
  • hitta lösningar utöver det vanliga inom service/underhåll till våra tekniker, maximera säkerheten, samtidigt som driftstopp och kostnader ska minimeras
  • visa stort engagemang för människor och utbildning, att du drivs av att se människor utvecklas genom ny kunskap och att förse våra tekniker med relevant kompetens
Kvalifikationer

Ett krav är att du har mycket goda hisskunskaper och att du jobbat med hissar i flera år. Vi söker dig som har en avslutad teknisk- eller industri inriktad gymnasieutbildning eller en YH-utbildning inom Underhåll, El eller Automation, eller det vi bedömer likvärdigt. Vi ser det som meriterande om du har en bakgrund från arbete med felsökning inom elkomponenter, jobbat med styr och regler, och har ett stort intresse av teknik och mekanik. B körkort är ett krav och du måste behärska svenska och engelska.

Du har en mycket god social förmåga och känner dig trygg i din roll som tekniskspecialist. Vidare tror vi att du som kollega och medarbetare gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap vidare till ditt team.

Om ansökan

Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2019-12-16. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Mickael Lindblom 070-649 63 55 eller Rekryteringsspecialist Lena Sjö, 010-2184030

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Teknisk rådgivare & Försäljningsingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.kone.se
Sista ansökningsdag 16 dec 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På KONE vill vi skapa en innovativ kultur som kännetecknas av samarbete och där varje individs bidrag verkligen räknas. Anställdas engagemang är viktigt för oss och vi uppmuntrar delaktighet och utbyte av information och idéer. Hållbarhet är en integrerad del av vår kultur samt i det dagliga arbetet. Vi följer etiska affärsmetoder och strävar efter att utveckla en kultur där samarbete, förtroende, goda prestationer och respekt för varandra värdesätts och belönas. Vi vill vara en utmärkt arbetsplats och är stolta över att kunna erbjuda ett utbud av upplevelser och möjligheter som hjälper dig att nå dina karriärs- och personliga mål samtidigt som du får möjlighet att leva ett hälsosamt och balanserat liv.