Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD) Stockholm

Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD) Stockholm

Vi söker dig som har ett stort intresse för tekniska utmaningar och kreativa lösningar och vill kliva in i en ny roll som Specialisttekniker på Technical Helpdesk (THD) Stockholm. Har du jobbat som Tekniker eller liknande och vill gå vidare till en bredare teknisk roll där du både får agera tekniskt stöd, utbilda och samtidigt får utveckla dina tekniska kunskaper?

Välkommen med din ansökan!

Du kommer ingå i ett team av fem specialister med ansvar att jobba ute på site som avancerad teknisk support till våra hisstekniker inom Service Operations, Region Stockholm. Rollen innebär att du jobbar dagligen i ett stort nätverk och tätt samarbete med KONE´s Technical Helpdesk, Reservdelssupporten, Alarmsupporten och tillsammans med våra nationella tekniska experter och utbildare.

En viktigt del i rollen är att du kommer att ansvara för att åtgärda särskilt svåra felsökningsjobb, tekniskt svåra garantiärenden i kombination med att du ska coacha och kompetensuppväxla tekniker ute på site. En del av ditt arbete innebär självklart att vidareutbilda dig själv, hålla dig uppdaterad på ny teknik och kommande digitaliserad framtid inom vår produktportfölj.

Eftersom rollen innebär både tekniska specialistkunskaper i kombination med praktisk utbildning, vill vi att du har förmågan att:
  • hitta lösningar utöver det vanliga inom service/underhåll till våra tekniker, maximera säkerheten, samtidigt som driftstopp och kostnader ska minimeras
  • visa stort engagemang för människor och utbildning, att du drivs av att se människor utvecklas genom ny kunskap och att förse våra tekniker med relevant kompetens
Kvalifikationer

Ett krav är att du har mycket goda hisskunskaper och att du jobbat med hissar i flera år. Vi söker dig som har en avslutad teknisk- eller industri inriktad gymnasieutbildning eller en YH-utbildning inom Underhåll, El eller Automation, eller det vi bedömer likvärdigt. Vi ser det som meriterande om du har en bakgrund från arbete med felsökning inom elkomponenter, jobbat med styr och regler och har ett stort intresse av teknik och mekanik. Meriterande om du har arbetat med smarta IoT- uppkopplingar och API. B-körkort är ett krav och du måste behärska svenska och engelska.

Du har en mycket god social förmåga och känner dig trygg i din roll som tekniskspecialist. Vidare tror vi att du som kollega och medarbetare gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap vidare till ditt team.

Om ansökan

Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2020-11-02. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Nicklas Norling 070 249 71 59 eller Rekryteringsspecialist Lena Sjö, 010 218 40 30

Vi ser fram emot din ansökan !
Mer info
Telefon 0102184030
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Servicetekniker
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.kone.se
Sista ansökningsdag 2 nov 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På KONE vill vi skapa en innovativ kultur som kännetecknas av samarbete och där varje individs bidrag verkligen räknas. Anställdas engagemang är viktigt för oss och vi uppmuntrar delaktighet och utbyte av information och idéer. Hållbarhet är en integrerad del av vår kultur samt i det dagliga arbetet. Vi följer etiska affärsmetoder och strävar efter att utveckla en kultur där samarbete, förtroende, goda prestationer och respekt för varandra värdesätts och belönas. Vi vill vara en utmärkt arbetsplats och är stolta över att kunna erbjuda ett utbud av upplevelser och möjligheter som hjälper dig att nå dina karriärs- och personliga mål samtidigt som du får möjlighet att leva ett hälsosamt och balanserat liv.