Content Marketing Manager till K-rauta i Sverige

Content Marketing Manager till K-rauta i Sverige

Är du en expert inom Content Marketing, som vill utveckla ett känt varumärke i förändring? Gillar du att bygga content marketing från grunden och säkerställa att de förverkligas med goda resultat i både digitala och fysiska kanaler? Gillar du att coacha och utbilda andra inom ditt specialistområde?

Nu söker K-rauta en Content Marketing Manager. Rollen innefattar ansvar för Content Marketing och Social Media för K-rauta. Du rapporterar till ansvarig för marknadsteamet och kommer att tillhöra ett tight marknadsteam, som nu byggs upp med nya kompetenser och en tydlig förändringsagenda i linje med företagets strategi.

Det ingår i dina arbetsuppgifter att:

  • Driva och implementera K-rautas content marketing strategi för digitala och fysiska kanaler, i samarbete med marknadschef, content producer, digital marketing manager, regionchefer och externa byråer.
  • Utveckla K-rautas sociala media strategi och göra en årsplan för sociala kanaler.
  • Som en del i content marketing strategi utvärdera och initiera samarbeten med influencers och andra partnerskap som stärker K-rautas varumärke.
  • Löpande skapa publiceringsplan för content marketing till digitala kanaler samt fysiska kanaler med kundens behov under köpresan och SEO-anpassning i beaktande
  • Etablera en fungerande process för hur arbetet ska bedrivas inom organisationen och gentemot byråer samt ta fram guidelines för att skapa ett effektivt arbetssätt
  • Definiera, leverera, distribuera och utvärdera content marketing, anpassat efter kundens köpresa. Samt säkerställa att allt vi gör inom content marketing håller hög kvalitet och följer guidelines.
  • Ta fram relevanta KPI:er och löpande ansvara för att följa upp och optimera aktiviteter som genomförs per vecka/månad/kampanj
  • Utbilda, coacha och stötta varuhus, kundservice och den övriga organisationen för att skapa en effektiv process kring content marketing och sociala kanaler
  • Ta rollen som K-rautas expert på kommunikation inom content marketing, digitala och sociala kanaler genom att aktivt följa trender, utveckling och tillvarata nya möjligheter
Din profil:
  • Du har ca 5 års erfarenhet av att arbeta med content marketing och sociala medier på såväl strategisk som operativ nivå, helst på en liknande tjänst eller på en contentbyrå
  • Du har stor erfarenhet av framtagning av content, baserat på kundens behov under olika faser i köpresan
  • Du har god kunskap inom sociala kanaler som Youtube, Facebook, Instagram och Linked In
  • Det är meriterande om du har jobbat med content marketing i både digitala och fysiska kanaler .
  • Du kan även skriva och tvekar inte att rycka in "hands on" där det behövs
  • Du är kunnig i MS Office program, framförallt PowerPoint. En fördel är om du även kan hantera Indesign och/eller Photoshop.
  • Du är en handlingskraftig och systematisk person med god förmåga att planera och prioritera - en prestigelös "doer" som har lätt för att samarbeta.
  • Du har förmågan att omvandla strategi till exekvering och har en god affärsförståelse.


Vi erbjuder

En heltidtidstjänst som är placerad på vårt kontor i Kista med tillträde så snart som möjligt. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid. Vi värdesätter självklart de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


Din ansökan


Varmt välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Vi tillämpar bakgrundskontroller och som komplement personlighetstest i våra rekryteringsprocesser.

Om K-rauta AB och Onninen AB - K Group bygg- och teknisk handel

K-rauta och Onninen är en del av K Group som är bildat av det finska bolaget Kesko och även inkluderar K-retailers. I Sverige har K-rauta och Onninen ca 1 000 medarbetare som tillsammans servar bygg- och installationsproffs samt konsumenter. Våra medarbetare arbetar för att våra kunder ska ha en stark partner och leverantör för att lyckas med sina projekt. Vi servar våra kunder på ett personligt sätt, såväl online som genom ett fysiskt varuhusnät. K Group är den tredje största detaljhandelskedjan i norra Europa med cirka 45 000 anställda.
Mer info
Kontaktperson Nanna Örtenberg
Telefon +46 7 2174 6942
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

K-rauta har idag 18 byggvaruhus i Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr. Med våra rötter i ett land med ett klimat som ställer höga krav så vet vi att kvalitet lönar sig i längden. Därför rustar vi bara med prisvärda produkter. I byggvaruhuset hittar du allt från minsta blomfrö till rejält virke och den service du behöver för att ro ditt projekt i hamn. Oavsett om det gäller hemmet, trädgården, byggplatsen eller entreprenaden så kan du lita på en partner som lever efter att förtroende byggs på sikt. Vi är ett internationellt företag med verksamhet i Norden, Baltikum och Ryssland.