Team Manager till KONE

Team Manager till KONE

KONEs uppdrag är att göra det enkelt att förflytta sig i en urban miljö. KONE är ett av världens ledande företag inom hiss- och rulltrappsbranschen. De levererar hissar, rulltrappor och automatiska dörrar, liksom moderniserings- och underhållslösningar som ger mervärde över byggnadens hela livscykel.

Arbetsbeskrivning
Som Team Manager för OPS Maintenance Support på KONE har du ansvar för ett team med 16 direktrapporterande medarbetare. Med fullt personalansvar driver, coachar och stöttar du teamet till att nå nya mål och att ständigt vara en fungerande funktion. I den här rollen får du chansen att vara med på en spännande resa framåt för att ta kundnöjdheten till nya höjder.

Dina arbetsuppgifter innebär bl.a .
  • Ansvara för att samtliga frågor, feedback och förfrågningar hanteras och registreras i enlighet med KONEs policy
  • Säkerställa att färdigheter, kunskap och processer finns på plats inom teamet för att ge förutsättning att utföra det dagliga arbetet med hög kvalitet
  • Driva teamets utveckling och sträva efter att varje individ ska nå sin fulla potential
  • Driva ett ständigt förbättringsarbete och att proaktivt hitta nya arbetssätt för att bygga ett framgångsrikt team
  • Driva arbetet mot en skandinavisk funktion utifrån lagar och riktlinjer
Vem är du?
Vi söker dig som har som lägst en gymnasial examen och minst tre års erfarenhet från en ledarroll. Vidare har du erfarenhet av att leda ett större team där du har haft fullt personalansvar samt drivit både förändrings- och förbättringsarbeten.

Som person är du en naturlig och inspirerande ledare med en positiv och energigivande attityd. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och ett passionerat driv till att förbättra arbetssätt och kvalité. Att bygga ett välfungerande team är viktigt för dig och för att lyckas i denna roll är du en lagspelare som ser till att ditt team når nya mål tillsammans. Det är teamet som agerar experter och du som ledare skapar vägarna framåt! Du har förmågan att lyssna in och skapa goda arbetsförutsättningar samt vara en trygg närvarande chef för dina medarbetare. Då ditt team sitter i Sverige, Danmark och Norge behöver du också vara bra på att kunna leda och samla ett team på distans. Resor kommer att ingå i tjänsten.

Du är en engagerad person som har en vilja att utveckla processer och rutiner för att förbättra och effektivisera arbetet. Vidare är du en lösningsorienterad person som på innovativa sätt hittar nya lösningar till problem. Du har god systemvana, mycket goda kunskaper inom Officepaketen och kommunicerar flytande i både tal samt skrift på svenska och engelska.

Du erbjuds
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd på Jurek och arbeta hos KONE. Det är ett heltidsuppdrag som förväntas starta omgående och pågå som en tillsvidareanställning. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef felicia.pettersson@jurek.se

Sökord: customer care manager, manager, kundservice, kuntjänst, kundservicechef, kundtjänstchef, customer success manager, kundresa, customer journey, kundnöjdhet
Mer info
Kontaktperson Felicia Pettersson
Telefon 08-525 01 800
Email Mejla Felicia Pettersson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jurek.se/
Sista ansökningsdag 22 dec 2022 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.