HR Partner till Skandia

HR Partner till Skandia

I rollen som HR Partner är du linjechefens stöd för operativa HR-frågor. Du arbetar nära en HR Business Partner som i sin roll fokuserar på stöd mot ledningsgruppsmedlemmarnas behov kring långsiktig kompetensförsörjning, förändringsstöd och organisationsfrågor. Du jobbar även tillsammans med vårt starka team med HR-administratörer, som ansvarar för mycket av arbetet i vårt HR-system (Workday) och med de administrativa delarna av våra processer. Via det nära samarbetet inom HR får du bra överblick av verksamhetens behov och hela HR-leveransen.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen är:
  • Coaching och stöd till chefer,
  • Arbetsrättslig rådgivning och tolkning av lagar/avtal,
  • Hantering och dialoger i individärenden,
  • Operativ förändringsledning och teamutveckling,
  • Operativt ansvarig för utrullning av processer inom verksamhetsområdet, t.ex. medarbetarundersökning och lönerevision,
  • Ansvar för facklig samverkan och förhandling tillsammans med ansvarig chef.
Som HR Partner på Skandia blir du del av HR organisationen som består av drygt 20 medarbetare och du rapporterar till Chef HR Operations. Vi drivs av samarbete och tror på att hjälpa och stötta varandra samt vara trygga i att lära oss av våra misstag.

Du är...

...en lagspelare med hög integritet som tycker om att vara med där det händer. Du har en god förmåga att planera samt agera självständigt och proaktivt. Du är en god kommunikatör och har förmåga att samarbeta såväl internt inom HR som inom bolaget i stort. Noggrannhet, när så krävs, är mycket viktigt kopplat till bl.a. processer, protokoll, hantering av arbetsrättsliga situationer.
På Skandia är både förändring och långsiktighet centrala, därför väger erfarenhet och nytänkande lika tungt. Vi söker dig som vill framåt och som vill göra verklig skillnad. Det kräver förstås ett brinnande engagemang och en vilja att utveckla både dig själv, kollegorna och vår affär. I gengäld hjälper vi dig utvecklas, må bra och nå dina mål längs vägen.

Det här önskar vi oss av dig
  • minst 3-5 års erfarenhet av arbete i en liknande roll,
  • förmåga, mod och integritet att arbeta konsultativt med generellt chefsstöd samt hantering av individärenden,
  • dokumenterad erfarenhet att kunna genomföra operativa processer i verksamheter,
  • kunskap och erfarenhet av arbetsrättslig rådgivning/avtalstolkning i verksamhet med kollektivavtal,
  • erfarenhet att självständigt driva fackliga förhandlingar
Vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt då intervjuer sker fortlöpande fram till mitten av juli. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult, Ylva Ottosson på Jurek, ylva.ottosson@jurek.se 0733-91 41 08 eller Researcher Sandra Waldnert, sandra.waldnert@jurek.se, 0760-002 6937

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Ylva Ottosson
Telefon 0733-914108
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Personalchef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Jurek
Sista ansökningsdag 20 juli 2022 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder kompetensförsörjning till företag och organisationer inom såväl privat som offentlig sektor över hela Sverige. Våra specialistområden är ekonomi, juridik, HR och administration samt marknad och management.

Våra rekryteringskonsulter och konsultchefer har bred kompetens och operativ erfarenhet av de affärsområden de rekryterar inom. Hitta din nästa utmaning i karriären hos oss!