HR- & Löneadministratör till kund i centrala Stockholm

HR- & Löneadministratör till kund i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som HR- & Löneadministratör har du en viktig roll i organisationen och kommer att tillsammans med HR-chefen utveckla och bygga upp administrativa rutiner & processer för HR-avdelningen. Framför allt kommer du att hantera allt operativt arbete kopplat till lön för organisationens ca 130 anställda. Du ansvarar själv för hela lönehanteringen och förberedelser av alla underlag kopplat till lön. Vidare arbetar du även med fakturahantering, lönekartläggning och lönerevision, samt processer kopplat till förmånsbeskattning.

Förutom administrativt lönearbete innefattar rollen HR-administrativa uppgifter av varierade karaktär så som bland annat:
  • Framtagning och hantering av anställningsavtal och arbetsgivarintyg
  • Attestering och hantering av tidrapporter
  • Uppdatering av personalhandbok i den utsträckning det rör lön och förmåner
  • Arbeta med koordinerande med onboarding av nyanställda
  • Arbeta med statistik och KPI:er kopplat till exempelvis sjukdom och personalomsättning
  • Sammanställa underlag inför utvecklingssamtal
  • Hantera ledighetsansökningar
  • Assistera projekt kopplat till rekrytering och trainee-program tillsammans med People manager
Du arbetar i HR- och löneprogrammet Hogia.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har god erfarenhet av att självständigt arbeta med lönehantering och löneadministration. Kanske har du arbetat som löneadministratör i några år och är nu nyfiken på att arbeta med fler uppgifter kopplat HR?

Som person tror vi att du självständigt uppskattar att ta eget ansvar och driva löneprocessen framåt. Du är strukturerad och noggrann och trivs i en bred roll där arbetsuppgifterna kan se olika ut från dag till dag. Du tycker om att bidra med nya idéer och arbetssätt för att utveckla och förbättra verksamheten. Vidare trivs du med att arbeta i team och kommunicera och samarbeta med dina kollegor.

Du erbjuds

Här kommer du att få arbeta på en mindre HR-avdelning och arbeta tillsammans med ett härligt gäng som präglas av stark laganda och inkluderande kultur. Då organisationen är en förändringsfas tillträder du en roll med möjlighet till att påverka och bygga processer och rutiner.
Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR med start så snart som möjligt och sex månader framåt, med tilltänkt överrekrytering för rätt person. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: Löneadministratör, HR-administratör, HR
Mer info
Kontaktperson Siri Morberg
Telefon 08-525 01 800
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.jurek.se/
Sista ansökningsdag 23 juli 2022 (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.